Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Devět vozidel pro střední Čechy s dotací z Bruselu

Devět vozidel pro střední Čechy s dotací z Bruselu

27.9.2012 – autor: VÁCLAV RUBEŠ

Regionální železniční doprava ve Středočeském kraji se za poslední roky zlepšila zejména díky novým vozidlům. Pravděpodobnost, že tu cestující pojede novým či modernizovaným vlakem, se zvýšila na 90 procent. V září se skóre opět o něco vylepšilo, když České dráhy představily CityElefanty a Regionovy nakoupené s pomocí Evropské unie.

Devět vozidel pro střední Čechy s dotací z Bruselu

Kdo v posledních měsících nebo letech pravidelně jezdí regionálním vlakem v okolí hlavního města, musí dobře znát moderní CityElefanty nebo aspoň modernizované Regionovy. V minulých dnech byla v obvodu KCOD Praha uvedena do pravidelného provozu další vozidla, tentokrát pořízená s dotací z Regionálního operačního programu Střední Čechy. Za čtyři elektrické dvoupodlažní jednotky řady 471 a pět motorových jednotek řady 814 zaplatily České dráhy více než miliardu korun. Z Evropské unie má na tento nákup přijít finanční příspěvek až 379 milionů korun. Díky postupující obnově vozidlového parku se již cestující o víkendech – za normálních okolností – nesetkají v Praze a ve středních Čechách se starými elektrickými pantografy řad 451 a 452. V pracovních dnech jich tu jezdí už jen dvanáct.

Úspěch, který není samozřejmý

Oficiální představení devíti nových vozidel Českých drah proběhlo na pražském hlavním nádraží v úterý 11. září. Při tiskové konferenci za přítomnosti náměstka generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonína Blažka pochválil ředitel ROP Střední Čechy Tomáš Novotný České dráhy za kvalitní práci na projektu. Získat podporu EU totiž není vždy jednoduché. „Přínos tohoto projektu je enormní a jedná se o největší projekt ROP Střední Čechy. Větší už pravděpodobně financován nebude,“ řekl Tomáš Novotný přítomným novinářům. Podle jeho slov je celkový objem prostředků Operačního fondu Doprava pro toto období zhruba 160 miliard korun. Posteskl si přitom nad situací u projektů, kdy některým žadatelům dojdou těsně před koncem realizace peníze, takže Česko zbytečně přichází o evropské dotace.

Příliš upřímná hejtmanka

Hejtmanka Středočeského kraje Zuzana Moravčíková kvitovala nasazení dalších kvalitních vozidel s velkým povděkem, zejména za Středočechy, kteří rok od roku využívají železnici více i v rámci Pražské integrované dopravy. „Rádi bychom proto co nejvíce integrovali vlakovou dopravu ve spojení Středočeského kraje a Prahy a současně využili možností výstavby větší kapacity záchytných parkovišť právě u vlakových nádraží,“ řekla hejtmanka, která se novinářům nepokrytě přiznala, že vlakem pojede po dlouhé době. „Ovšem report o rostoucí kvalitě spojů Českých drah mi pravidelně podává můj syn, který železnici využívá prakticky denně,“ dodala s úsměvem.

Co ostatní kraje?

„Stejným způsobem nakupujeme de­sítky vozidel pro ostatní kraje a kvalita přepravy se tak v regionální dopravě rychle mění k lepšímu,“ řekl náměstek Antonín Blažek. Důkazem z poslední do­by jsou dva zbrusu nové CityEle­fan­ty, které vyrazně zlepší cestování v Moravskoslezském kraji a byly rovněž pořízeny s finanční podporou Evropské unie. (Další dva přijdou na jaře.) Ostatně letošní podzim bude opravdu přelomový v kvalitě cestování v řadě dalších krajů díky novinkách jménem RegioPanter a RegioShark.

VOZIDLA NAKOUPENÁ Z ROP STŘEDNÍ ČECHY

4x CityElefant řady 471

Investice do nákupu: 874 milionů Kč, z toho dotace z ROP 328 milionů

Inventární čísla vozidel: 471.076 až 471.079

Nasazení vozidel: Praha – Strančice – Benešov u Prahy

5x Regionova řady 814

Investice do nákupu: 127,4 milionů Kč, z toho dotace z ROP 50,96 milionu

Inventární čísla vozidel: 814.182 až 814.186

Nasazení vozidel:  Kolín – Ledečko – Sázava-Černé Budy a Kolín – Kutná Hora hl. n. – Zruč nad Sázavou


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD podepsaly dodatek se Středočeským krajemČD podepsaly dodatek se Středočeským krajem

8.5.2024 - Středočeský kraj prodloužil smlouvu s Českými drahami na provoz na neelektrifikovaných tratích do roku 2034. Vypršet měla po deseti letech, tedy v prosinci 2029. Výměnou za její prodloužení ČD investují do vozového parku na… »

Kauza Falcon definitivně skončilaKauza Falcon definitivně skončila

7.5.2024 - Společnosti RegioJet a České dráhy oznámily počátkem dubna dosažení dohody o ukončení všech sporů souvisejících s kauzou Falcon, které zahrnovaly i soudní spor o náhradu újmy ve výši 716 977 278 Kč s příslušenstvím. … »

Z Prahy vyrazil do Bruselu nový noční spojZ Prahy vyrazil do Bruselu nový noční spoj

5.5.2024 - Díky spolupráci společnosti České dráhy a nizozemsko-belgického dopravce European Sleeper se v úterý 26. března na svou první cestu z pražského hlavního nádraží vydal nový noční vlak do Bruselu. Symbolicky po dvaceti letech… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika