Železničář / Zpravodajství / Další nástupiště ve Vysočanech slouží cestujícím
Další nástupiště ve Vysočanech slouží cestujícím
21.6.2023
Práce na přestavbě nádraží Praha-Vysočany pokračují, hotová jsou i zbývající dvě nástupiště. Bezbariérový přístup z nového podchodu zajišťují stejně jako v případě prvního zprovozněného nástupiště výtahy. Stavbařům zbývá ve Vysočanech dokončit ještě druhý podchod spojující všechna nástupiště s ulicemi Bratří Dohalských a U Vinných sklepů.
V provozu jsou rovněž toalety pro veřejnost umístěné u nové odbavovací haly. Modernizace stanice je součástí rekonstrukce 15 km dlouhého úseku do Mstětic, která začala před třemi lety. Ve Vysočanech se loni na podzim otevřela nová odbavovací hala a první nástupiště s bezbariérovým přístupem. Současně se zde zruší stávající pracoviště výpravčích, provoz budou dálkově řídit dispečeři z pražské Balabenky. Naplno běží také práce ve stanici Praha-Horní Počernice, která získá nové nástupiště a zrekonstruovanou nádražní budovu. K úplnému dokončení akce s celkovými investičními náklady ve výši 4,5 miliardy korun dojde na začátku příštího roku.
Další články této rubriky
Skoro 9 000 spojů je připravených pro cyklistickou sezonu
4.5.2024 - České dráhy přepravují jízdní kola prakticky ve všech svých téměř 9 000 pravidelných spojích, které v jízdním řádu 2024 vypravují. Do vybraných turisty a cyklisty oblíbených míst ve spolupráci s kraji provozují v turistické… »
Železniční skanzen ve Střezimíři bude lákat na drezíny i výletní vláček
28.4.2024 - Starosta obce Střezimíř Miloš Jelínek, člen představenstva Českých drah Jiří Ješeta a Jan Šatava ze společnosti Railway Capital podepsali na začátku března memorandum o spolupráci při prezentaci železniční dopravy v areálu… »
Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí
24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »