Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Cvičení ILCAD upozornilo na nekázeň řidičů

Cvičení ILCAD upozornilo na nekázeň řidičů

4.7.2018 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy se spolu se Správou železniční dopravní cesty připojily k Mezinárodnímu dni bezpečnosti na železničních přejezdech ILCAD 2018. Ten se uskutečnil počátkem června v pražské Michli. Při simulované dopravní nehodě na železničním přejezdu vjel řidič auta, který nerespektoval výstrahu, přímo pod rozjetý vlak. K mimořádné události vyjely složky IZS.

Cvičení ILCAD upozornilo na nekázeň řidičů

Na železničním přejezdu v Praze-Michli se ve čtvrtek 7. června simulovaně střetl osobní automobil Volvo S 40 s rychlíkem. Mimořádná událost si bohužel vyžádala jednu lidskou oběť, další z posádky vozu byl těžce zraněn. Řidič vyvázl jen s lehkým zraněním. Příčinou nehody bylo nerespektování výstrahy přejezdového zabezpečovacího zařízení. České dráhy se spolu se SŽDC touto formou zúčastnily Mezinárodního dne bezpečnosti na železničních přejezdech ILCAD 2018.

Řidič volva vjel na přejezd v okamžiku, kdy se k němu blížil vlak. Následovala srážka, která vůz zcela zdemolovala. V autě cestovaly tři osoby, jedna srážku nepřežila, dvě byly zraněny. Nehoda byla oznámena dispečinku Integrovaného záchranného systému krátce po desáté hodině dopolední. K místu okamžitě vyjeli hasiči SŽDC i zdravotníci. „Hasiči museli po příjezdu na místo nejprve zabezpečit místo nehody, poté záchranáři poskytli neodkladnou první pomoc zraněným. Použili jsme i speciální, hydraulické, vyprošťovací zařízení k rozstřihání části karoserie,“ upřesnil na místě velitel zásahu s tím, že cestující z vlaku zraněni nebyli.

Letos opět hrozivá čísla

Ostré výjezdy záchranných složek k podobným událostem nejsou bohužel ničím výjimečným. Loni se takových nehod stalo 160 a za prvních pět měsíců letošního roku se statistika zastavila na čísle 57. „Přestože národní dopravce spolu se SŽDC v rámci projektů společenské odpovědnosti apelují na všechny účastníky silničního provozu, aby zbytečně neriskovali a věnovali se řádně řízení automobilů, jsou statistiky stále velmi znepokojující,“ zdůraznil Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. Připomněl, že jen loni na přejezdech zemřelo 34 lidí, dalších 81 osob bylo zraněno. Letos už ve vracích aut zemřelo 13 lidí a 25 jich utrpělo zranění. „Dnes a denně se setkáváme s případy objíždění závor či vjíždění na železniční přejezd v době, kdy je v činnosti zabezpečovací zařízení. Řidiči zcela zbytečně riskují, následky jejich jednání bývají velmi tragické,“ doplnil generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Každý den přitom kamery umístěné na přejezdech zaznamenávají hazardní chování řidičů. Ani to nejdokonalejší zabezpečovací zařízení přejezdu nebude účinné, jestliže jej nebudou respektovat samotní řidiči. „SŽDC investuje značné finanční prostředky do zvýšení bezpečnosti na přejezdech, jen letos to bude více než osm set milionů korun do lepšího zabezpečení dvaaosmdesáti úrovňových křížení,“ vypočítal Jiří Svoboda. „Vedle modernizací nejstarších typů zabezpečovacích zařízení doplníme u dvacítky přejezdů závory, na další čtyři přejezdy nainstalujeme výstražná světelná zařízení. Desítky dalších křížení projdou kompletní rekonstrukcí, která se zaměří také na povrch přejezdové konstrukce.“ Ze statistik za poslední roky vyplývá, že prakticky 99 procent všech nehod na přejezdech způsobí řidiči silničních vozidel.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Na IV. koridoru se rodí obří stavbyNa IV. koridoru se rodí obří stavby

27.5.2020 - Zřejmě na žádné jiné dopravní stavbě v Česku se v současné době nepracuje více, než je tomu v případě čtvrtého tranzitního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Staví se totiž hned na třech dlouhých úsecích a na… »

Stavební práce u Šakvic pokračujíStavební práce u Šakvic pokračují

20.5.2020 - Po zimní přestávce se opět rozeběhly stavební práce na modernizaci, ale především elektrizaci železniční tratě z koridorové stanice Šakvice do nedalekých Hustopečí u Brna. »

Ostravské hlavní nádraží má nové eskalátoryOstravské hlavní nádraží má nové eskalátory

19.5.2020 - Na konci dubna začal na ostravském hlavním nádraží zkušební provoz čtyř nových eskalátorů, které umožní pohodlnější přístup z odbavovací haly do nadchodu spojujícího jednotlivá nástupiště. Nové schody se stavěly od… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika