Železničář / Zpravodajství / Čtyřvozová Moravia vyrazila do provozu
Čtyřvozová Moravia vyrazila do provozu
7.2.2023
Nová čtyřvozová elektrická jednotka Moravia zahájila zkušební provoz s cestujícími. Jedná se o první z 31 čtyřvozových vlaků, které si u českého výrobce Škoda Group objednal Jihomoravský kraj. Vlak poprvé vyrazil na pravidelné lince S2 19. ledna z Brna do Letovic jako spoj OS 4714.

V lednu navíc výrobce předal do majetku kraje všech šest dvouvozových jednotek, které tak mohou být nasazeny již do trvalého provozu. Provozovat je budou České dráhy. Vlaky jsou postavené na platformě RegioPanter a určené pro provoz na příměstských a regionálních linkách. Název Moravia odkazuje na historicky první lokomotivu, která kdy přivezla vlak do Brna. Mají červeno-bílý design a každá souprava je pojmenovaná po některé z odrůd vína, jež se na jihu Moravy pěstují. V Moraviích si mohou cestující užít větší komfort i prostor. Jednotky jsou vybavené sedadly umístěnými na tzv. cantilevrech, které poskytují více místa pro zavazadla. Cestující ocení bezbariérové vstupy i větší prostor pro kočárky a kola. Jízdu zpříjemní klimatizace, wi-fi, nabíjecí USB porty i zásuvky na 230 V.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »