Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Zpravodajství / Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

24.4.2024

Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová rychlost v úseku by se měla zvýšit na 120 kilometrů v hodině.

Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

Současně s modernizací 55 kilometrů trati bude Správa železnic rekonstruovat nástupiště ve všech stanicích a zastávkách v úseku. Stavební práce začnou koncem příštího roku a budou trvat tři roky. Náklady stavby dosahují deseti miliard korun. Přestavba čeká stanice Nová Ves nad Lužnicí, Suchdol nad Lužnicí, Majdalena, Třeboň a Lomnice nad Lužnicí a všechny zastávky. Nová nástupiště mají umožnit pohodlnější nástup do vlaků. Z hlediska bezpečnosti bude důležitá náhrada stávajícího přejezdu u Suchdola nad Lužnicí silničním nadjezdem. Od zvýšení traťové rychlosti si SŽ slibuje především zkrácení jízdní doby. Úsek vznikl v dobách monarchie jako součást druhého železničního spojení Vídně s Prahou. Dnes jej využívají také přímé spoje mezi oběma metropolemi, v Českých Velenicích a ve Veselí nad Lužnicí se však musí přepřahat lokomotivy. To po dokončení stavby v závěru roku 2028 odpadne. 


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.6

Další články této rubriky

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - PřerovSŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov

25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika