Železničář / Zpravodajství / Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí
Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí
24.4.2024
Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová rychlost v úseku by se měla zvýšit na 120 kilometrů v hodině.
![Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/veseli-nad-luznici.jpg)
Současně s modernizací 55 kilometrů trati bude Správa železnic rekonstruovat nástupiště ve všech stanicích a zastávkách v úseku. Stavební práce začnou koncem příštího roku a budou trvat tři roky. Náklady stavby dosahují deseti miliard korun. Přestavba čeká stanice Nová Ves nad Lužnicí, Suchdol nad Lužnicí, Majdalena, Třeboň a Lomnice nad Lužnicí a všechny zastávky. Nová nástupiště mají umožnit pohodlnější nástup do vlaků. Z hlediska bezpečnosti bude důležitá náhrada stávajícího přejezdu u Suchdola nad Lužnicí silničním nadjezdem. Od zvýšení traťové rychlosti si SŽ slibuje především zkrácení jízdní doby. Úsek vznikl v dobách monarchie jako součást druhého železničního spojení Vídně s Prahou. Dnes jej využívají také přímé spoje mezi oběma metropolemi, v Českých Velenicích a ve Veselí nad Lužnicí se však musí přepřahat lokomotivy. To po dokončení stavby v závěru roku 2028 odpadne.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »