Železničář / Zpravodajství / Cestování do Německa během léta s povinnými místenkami
Cestování do Německa během léta s povinnými místenkami
19.5.2024
Mezistátní vlaky EC mezi ČR a Německem na lince z Prahy přes Drážďany a Berlín do Hamburku a dalších severoněmeckých měst bude od 1. června do 1. září 2024 možné použít jen s povinnou místenkou. Dočasnou změnu zavádí partnerský dopravce Deutsche Bahn, který tyto vlaky provozuje na území Německa. Důvodem je očekávaná vyšší poptávka po cestování v souvislosti s konáním ME ve fotbale 2024.
![Cestování do Německa během léta s povinnými místenkami](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/ec_drazdany.jpg)
Ve vnitrostátním úseku po ČR, tedy mezi Prahou a Děčínem, se nic nemění a rezervace tu jsou pouze doporučené. Pokud však cestující bude překračovat státní hranici mezi Děčínem a Bad Schandau, místenka už bude povinná minimálně pro úsek z pohraničního přechodového bodu Schöna Gr. do Bad Schandau. V praxi si ale pořídí místenku na celou svou požadovanou trasu, např. z Prahy do Berlína nebo v opačném směru. Ti, kteří si pořídí místenky na denní vlaky EC Berliner, Hungaria či railjet Vindobona současně s jízdenkou, získají rezervace na tyto přeshraniční vlaky bezplatně. V e-shopu ČD nebo mobilní aplikaci Můj vlak toto platí standardně, v období od 1. 6. do 1. 9. to bude možné i na mezinárodních pokladnách ČD. Místenky pořizované samostatně bez jízdenek stojí 77 Kč (3 eura).
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »