Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / České dráhy zajistily unikátní přepravu veteránů

České dráhy zajistily unikátní přepravu veteránů

12.8.2019 – autor: JOSEF HOLEK

ČD opět potvrdily, že spolu s cestujícími bezpečně do cíle přepraví i jejich automobily. Tentokrát totiž z Prahy do Popradu převezly veterány věhlasných značek v hodnotě desítek milionů korun.

České dráhy zajistily unikátní přepravu veteránů

Bugatti 35, Jaguary SS1, SS100 a E-Type, Bentley 4.5 L, Lagondy Three Litre a 2L, Citröen DS 23, Tatry 603, Auburn 851 Phaeton, MG Midget Mk II anebo Cadillac De Ville či řada kabrioletů značky Mercedes-Benz. To je jen krátký výčet vozů, které převezly ve druhém červencovém týdnu ČD z Prahy do Popradu spojem EN 445 v rámci akce Retro Prague Historic Rally 2019.

„Zajistili jsme výjimečnou přepravu padesátky veteránů, přičemž jsme vypravili pět autovozů a stejný počet lůžkových vozů. Nejstaršímu automobilu bylo 87 let, nejmladšímu pak 33 let,“ uvedl Jan Cakl, vedoucí oddělení propagace ČD. „Nakládali jsme je běžným způsobem, tedy přes rampu na pražském hlavním nádraží,“ dodal. Cesta i vykládání v Popradu-Tatrách se obešly bez potíží, jezdci se mohli vrátit zpět do České republiky po vlastní ose.

Spirit of Extasy není problém

Autovlak běžně přepravu veteránů a dalších aut se speciálním vybavením nebo úpravou nezajišťuje, proto byla přeprava těchto veteránů unikátní nejen množstvím, ale také samotnými typy vozů. „Vždyť jejich hodnota byla několik desítek milionů korun. Cesta byla i speciálně pojištěna na vysokou částku,“ sdělil Jan Cakl. Před časem se vlaky národního dopravce na Slovensko svezly i flotily nových vozů Rolls-Royce anebo veteránů Jaguar E-Type.

Autovlak Českých drah jezdí denně mezi Prahou, Popradem, Košicemi a Humenným. Přepravovat v něm lze různé typy osobních aut a motorky, které splňují příslušné parametry nutné pro bezpečnou přepravu. Jednosměrná jízdenka z Prahy do Popradu-Tater vyjde na 1714 korun, v ceně je převoz vozu i místenka v lůžkovém voze. Další podrobnosti o autovlacích najdete na webu www.cd.cz/autovlak.

 


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 5

Další články této rubriky

Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončilČasopis Železničář po mnoha desetiletích skončil

30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika