Železničář / Zpravodajství / České dráhy zahájily soutěžní dialog na nové moderní sídlo
České dráhy zahájily soutěžní dialog na nové moderní sídlo
20.5.2024
České dráhy zahájily soutěžní dialog na nové sídlo Skupiny ČD v Praze. Administrativní a provozní zaměstnanci ČD jsou nyní rozmístěni v několika budovách v Praze, společnost proto hledá velký administrativní komplex s kapacitou pro 1 400 pracovníků. Sestěhování by přineslo roční úsporu v desítkách milionů korun na provozních nákladech.
![České dráhy zahájily soutěžní dialog na nové moderní sídlo](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/budova-gr.jpg)
Účastníci dialogu mohou nabídnout stávající komplexy nebo výstavbu nové budovy na pozemcích ČD a jiných subjektů. V současnosti ředitelství ČD sídlí v budově ministerstva dopravy na nábřeží Ludvíka Svobody. Podle generálního ředitele ČD Michala Krapince je stávající historická budova nevyhovující a nelze v ní dělat větší stavební zásahy. „Také se zbavíme mnoha nájemních smluv a zbytného majetku. Ročně tak ušetříme na samotném provozu desítky milionů korun,“ dodal. Jako forma výběrového řízení byl zvolen soutěžní dialog, který zajistí nejtransparentnější způsob výběru. V rámci toho byly už vytipovány tři vhodné pozemky v Praze, které se nacházejí u tří hlavních železničních uzlů – hlavního nádraží, nádraží Libeň a nádraží Holešovice. Celková podlažní plocha budovy má činit zhruba 18 100 metrů čtverečních, z čehož 13 164 m2 zaberou kanceláře. Součástí areálu má být i odpovídající počet parkovacích míst.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »