Železničář / Zpravodajství / ČD získaly na jihu Moravy soubor Střed a linku S4
ČD získaly na jihu Moravy soubor Střed a linku S4
11.9.2023
Krajští radní Jihomoravského kraje vybrali provozovatele regionální dopravy na linkách S4 a souboru Střed. Přepravu cestujících od změny jízdních řádů v prosinci 2024 budou zabezpečovat České dráhy se stávajícím vozovým parkem. V rámci tržní konzultace nabídl národní dopravce cenově nejvýhodnější variantu. Za provoz těchto linek zaplatí Jihomoravský kraj přibližně půl miliardy korun ročně.
![ČD získaly na jihu Moravy soubor Střed a linku S4](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/clipboard01_8.jpg)
Smlouva bude uzavřena na dobu deseti let s možností dřívějšího ukončení, a to z důvodu pláno-vaného přechodu na hybridní vozidla. Plánovaný rozsah výkonu na lince S4 je 800 tisíc vlakoki-lometrů ročně a v souboru Střed je to 2,84 milionu vlakokilometrů ročně. Doprava bude zajištěna především motorovými vozy řady 842 a 843 a přípojnými a řídicími vozy. Jedná se o linku S4 Brno – Zastávka u Brna. Soubor Střed zahrnuje linky a tratě S6+R56 Brno – Nesovice – Kyjov – Veselí nad Moravou – Uherské Hradiště – Staré Město u Uh. Hradiště, S41 Brno – Moravské Bránice – Ivančice/Moravský Krumlov – Miroslav, S21 Skalice nad Svitavou – Boskovice, S61 Bzenec – Moravský Písek a také víkendové rekreační vlaky Pernštejn a Radhošť a letní festivalo-vé spoje v okolí Veselí nad Moravou.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »