Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / ČD zajistí provoz vlaků Moravia na jižní Moravě

ČD zajistí provoz vlaků Moravia na jižní Moravě

5.4.2024

České dráhy uspěly ve výběrovém řízení na provozování nových vlaků Moravia na nejvytíženějších regionálních linkách S2 a S3 v okolí Brna od letošního prosince na dalších deset let. Podaly nejnižší cenovou nabídku a uspěly tak v konkurenci dalších uchazečů, jimiž byly RegioJet a Arriva.

ČD zajistí provoz vlaků Moravia na jižní Moravě

ČD už toto spojení mezi Brnem a Blanskem, Brnem a Tišnovem nebo Brnem a Hustopečemi v současnosti provozují. Podle náměstka hejtmana Jiřího Crhy kraj výrazně ušetří. Soutěžní cena činila zhruba půl miliardy za rok provozu. České dráhy ujedou podle plánu za deset let na uvedených linkách 4,5 milionu kilometrů. „Velmi si vážíme důvěry Jihomoravského kraje. Podali jsme nejlepší nabídku, která reflektovala všechny požadavky objednatele tak, jak od začátku platnosti nové smlouvy požaduje. Potvrdili jsme, že České dráhy jsou na trhu konkurenceschopná firma a dokáží nabízet nejlepší služby za výhodné ceny, které zákazník očekává,“ okomentoval výsledek soutěže generální ředitel a předseda představenstva ČD Michal Krapinec.  


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika