Železničář / Zpravodajství / ČD v Olomouckém kraji vítězem
ČD v Olomouckém kraji vítězem
15.5.2019 – autor: MARTIN HARÁK
Národní dopravce zajistí i v dalších letech provoz na regionálních železničních tratích v celém Olomouckém kraji. Krajské hejtmanství uzavřelo v pátek 3. května se společností České dráhy první dvě ze tří smluv, které se týkají zajištění regionální dopravy formou přímého zadání.

Celkem si Olomoucký kraj objedná dopravní obslužnost ve třech provozních souborech. Jak sdělil generální ředitel ČD Miroslav Kupec, dvě smlouvy na období deseti let, které podepsal s hejtmanem Ladislavem Oklešťkem, se týkají tratí v motorové trakci na Hané a na Jesenicku. Nová dohoda o zajištění železniční dopravy obsahuje nejen ustanovení o modernizaci vozového parku, ale například přísné sankce za zpoždění vlaků. Smlouva s Českými drahami bude platit do roku 2029 a hejtmanství si může diktovat rozsah vlakových spojů, jejich návaznost i nárůst kvality přepravy. Cestující se také mohou těšit na větší komfort ve vlacích. Novinkou bude 12 klimatizovaných jednotek řady 646 výrobce Stadler Pankow, které ČD zakoupily v Německu. Jednotky čeká nejen pravidelná periodická oprava, ale i modernizace.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »