Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / ČD-T má typové povolení pro retrofitované lokomotivy

ČD-T má typové povolení pro retrofitované lokomotivy

16.2.2023

ČD - Telematice se podařilo získat pro prototypy lokomotiv řad 163, 363 a 362 zpětně vybavené evropským zabezpečovacím systémem ETCS typové povolení Evropské agentury pro železnice (ERA). Jde o významné prvenství na poli homologace a schvalování v rámci projektů instalací ETCS do hnacích vozidel.

ČD-T má typové povolení pro retrofitované lokomotivy

Jedná se o univerzální mezinárodní povolení pro provoz daného typu. Lokomotivy řad 163, 363 a 362 dopravce ČD Cargo a České dráhy systémem ETCS zpětně vybavilo konsorcium firem ČD - Telematika a AŽD a staly se prvními systémovými integrátory v ČR, kterým se podařilo od ERA získat tento typ mezinárodního povolení. Typové povolení ERA pro retrofitované lokomotivy řad 163, 363 a 362 znamená, že mohou jezdit pod dohledem ETCS na všech tratích, které takovou jízdu umožňují, tedy jsou vybaveny infrastrukturní částí systému ETCS. Aktuálně jezdí tyto lokomotivy pod ETCS především na tratích v ČR a na Slovensku. V obou zemích jsou řady 163, 363 a 362 nejrozšířenějšími hnacími vozidly. 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika