Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / ČD se připravují na výjezd InterJetů

ČD se připravují na výjezd InterJetů

24.11.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Zaměstnanci Českých drah jsou postupně proškolováni na provoz deseti pětivozových souprav InterJet. ČD školení připravily spolu s konsorciem výrobců Siemens Mobility a Škoda Transportation. InterJety budou na rychlíky Krušnohor a Západní expresy mířící z Prahy do Chebu nasazeny se začátkem platnosti nového jízdního řádu.

ČD se připravují na výjezd InterJetů

ČD se připravují na zahájení provozudeseti pětivozových souprav označených jako InterJet. Nyní podstupují provozní zaměstnanci školení konsorciem výrobců vozů Siemens Mobility a Škoda Transportation. InterJety se v polovině prosince objeví na linkách z Prahy do Chebu, tedy na rychlících Krušnohor mířících na západ Čech přes Ústí nad Labem, i Západních expresech jezdících přes Plzeň.

Zaměstnanci se postupně školí v chebském depu, kde je pro ně přistavená jedna kompletní souprava. „Proškolováni jsou supervizoři, kontroloři vozby a vedoucí technici. Ti pak dále proškolí ostatní provozní zaměstnance – vlakvedoucí či strojvedoucí,“ zmínil harmonogram Stanislav Novák z plzeňského RPP Oblastního ředitelství osobní dopravy Západ ČD. Školení vedoucích pracovníků skončlo na začátku listopadu, kdy byli proškoleni i zaměstnanci střediska údržby z Chebu. Na předání zkušeností pak měli více než měsíc.

Zavalili je dotazy

Provozní školení bylo rozděleno do dvou dnů, přičemž první den je zaměřen na teorii v podání výrobců, druhý den na praxi přímo v soupravě. „InterJety jsou krok dopředu. Cestující po nových vozech často volají, jsou i naším trumfem v konkurenčním prostředí. Řekl bych, že ovládaní je vcelku jednoduché, pokud se ho čety naučí, nenastane problém,“ zhodnotil supervizor Roman Milák.

Vlakové čety budou z Prahy, Plzně, Chebu, Mostu a Ústí nad Labem. Zaměstnanci si na přednášející připravili i řadu dotazů. „Až z toho byli školitelé překvapení. Zájem našich kolegů o nové vozy je enormní. Provozní zaměstnanci vědí, jaké problémy mívají, a rádi by je uměli vyřešit,“ uvedl Stanislav Novák. Například vlakové čety musí umět ovládat základní funkce vozů, tedy osvětlení, topení a klimatizaci, ovládaní dveří a plošiny pro osoby se sníženou schopností pohybu. „Celý vůz musí dokázat ovládat tak, aby v případě problému uměli situaci vyřešit hned a nemuselo se čekat na odstavení. Každý zaměstnanec navíc kromě proškolení dostane velmi jednoduchý manuál,“ doplnil Novák.

Moderní prvky výbavy

Pokud na situaci přece jen vlakvedoucí nestačí, musí nastoupit specialista z depa. Práci ale výrazně urychlí vlastní diagnostika. Dokáže chybu popsat, včetně například umístění, a to pro každý vůz zvlášť. „Vlakové čety tedy budou pracovat jen s ovladači, do vlastního zařízení nebudou mít přístup. Tam budou moci jen správkaři. Jejich školení také bylo delší a podrobnější,“ vysvětlil Stanislav Novák.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika