Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Zpravodajství / ČD převzaly poslední vozidlo zpětně dovybavené ETCS

ČD převzaly poslední vozidlo zpětně dovybavené ETCS

3.2.2024

České dráhy v prosinci převzaly od dceřiné společnosti ČD-Telematika poslední lokomotivu řady 362 zpětně dovybavenou palubní částí evropského zabezpečovače ETCS. Předána byla v prostorách instalačního partnera firmy Škoda Group v Šumperku, kde se zástavba zařízení u těchto celkem 67 hnacích vozidel odehrála.

ČD převzaly poslední vozidlo zpětně dovybavené ETCS

V rámci tohoto projektu se uskutečnila také zástavba řad 162 WTB (20 vozidel) a 362 WTB (16 vozidel), která probíhala v Hranicích na Moravě u ČMŽO – elektronika. Jsou tak dokončena všechna vozidla v rámci co do počtu vozů největšího projektu ČD-T s názvem ČD ELOK, jehož součástí bylo zpětné dovybavení zabezpečovacím systémem více než sta vozidel. Společnost na něm pracovala s konsorciálním partnerem AŽD. Projekt začal v roce 2019 po podpisu smlouvy ČD se sdružením dodavatelů ČD-Telematika a AŽD Praha. Na základě rámcové dohody byl podepsán závazný kontrakt na vybavení 103 hnacích vozidel řad 162, 162 WTB, 362 a 362 WTB v hodnotě téměř 1,4 miliardy korun. První prototypové vozidlo 362.165-3 WTB prošlo v ČR úspěšně testy kompatibility traťové a palubní části ETCS a obdrželo potřebné certifikáty posouzení shody a bezpečnosti už v polovině roku 2021. 

Vybavení 99 lokomotiv zabezpečovačem ETCS bylo spolufinancováno z programu CEF v rámci dotačního projektu s názvem „Zavedení palubních komponentů systému ERTMS/ETCS vyhovující základní normě 3 ve vozidlech Českých drah, a.s., na koridorech CNC“.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Fotogalerie

Další články této rubriky

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - PřerovSŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov

25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika