Železničář / Zpravodajství / ČD podepsaly dodatek se Středočeským krajem
ČD podepsaly dodatek se Středočeským krajem
8.5.2024
Středočeský kraj prodloužil smlouvu s Českými drahami na provoz na neelektrifikovaných tratích do roku 2034. Vypršet měla po deseti letech, tedy v prosinci 2029. Výměnou za její prodloužení ČD investují do vozového parku na železnici v tomto regionu.
![ČD podepsaly dodatek se Středočeským krajem](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/foto----podpis-dodatku---stredocsky-kraj.jpg)
Dodatek, jenž protahuje dosavadní kontrakt u všech neelektrifikovaných tratí v kraji, podepsali zástupci Integrované dopravy Středočeského kraje. „Prodloužení smlouvy do roku 2034 nám umožňuje investovat do vozidel a dalšího vybavení téměř 4,8 miliardy korun. Jedná se hlavně o úplně nové RegioFoxy a z Německa odkoupené RegioSpidery. Obyvatelům Středočeského kraje tak můžeme nabídnout podstatně vyšší kvalitu cestování do zaměstnání, do školy nebo za volnočasovými aktivitami,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec. Dodatek upravuje provoz motorových jednotek RegioSpider v oblasti Olbramovic, Sedlčan, Vlašimi, Nymburka, Mladé Boleslavi a Kutné Hory. Dále počítá s nasazením RegioFoxů v okolí Kralup nad Vltavou, Rakovníka, Lochovic a Berouna. Vyjedou také RegioNovy. Součástí dokumentu je i další zpřísnění sankcí za znečištěné interiéry i exteriéry.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »