Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / ČD obhájily pozici na Karlovarsku

ČD obhájily pozici na Karlovarsku

13.8.2019 – autor: JOSEF HOLEK s využitím TZ

České dráhy budou i nadále provozovat většinu vlaků v Karlovarském kraji. Smlouvu na deset let v Praze podepsali místopředseda představenstva ČD Radek Dvořák s náměstkem hejtmanky Karlovarského kraje pro oblast dopravy a silničního hospodářství Martinem Hurajčíkem. Počítá se i s nasazením RegioPanterů na trasu z Plzně do Karlových Varů.

ČD obhájily pozici na Karlovarsku

Po Vysočině a Olomoucku je Karlovarský kraj dalším regionem, kde České dráhy obsadí většinu železničních tratí svými vlaky. Radek Dvořák, místopředseda představenstva ČD uvedl, že dopravce vypraví na 80 procent výkonů nová anebo modernizovaná vozidla, která nabízí vysoký komfort cestování. To platí i pro připravované spěšné vlaky mezi Plzní a Karlovými Vary. Smlouva byla podepsána v historickém salonním voze Františka Ferdinanda d´Este na pražském Masarykově nádraží na konci června.

„České dráhy uspěly při obhájení provozu na páteřních tratích regionu i na řadě vedlejších tratí. Nadále budeme zajišťovat v kooperaci s našimi zahraničními partnery i četné přes­hraniční linky do Saska a Bavorska,“ uvedl Dvořák. „Jsem velmi rád, že se podařilo smlouvu na základě dlouhodobého jednání se zástupci Českých drah dotáhnout do konce. I přesto, že Karlovarský kraj patří k nejmenším regionům a neobjednává velký počet vlakokilometrů, dospěli jsme k dobré ceně. Chtěl bych poděkovat představitelům Českých drah za konstruktivní přístup. Karlovarský kraj se stane prvním regionem, kde budou od jara roku 2021 jezdit moderní bezbariérové elektrické jednotky, které ČD objednaly letos na jaře. Pojedou po trase Karlovy Vary – Cheb – Mariánské Lázně – Plzeň,“ doplnil Martin Hurajčík, náměstek hejtmanky Karlovarského kraje pro oblast dopravy a silničního hospodářství. Půjde o právě vyráběné jednotky RegioPanter.

Moderní vozidla u partnerů

Dlouhodobá smlouva zajistí i rozvoj doplňkových služeb pro obyvatele a návštěvníky kraje. Patří mezi ně například společný projekt Karlovarského kraje a Českých drah cyklopůjčovny ČD nebo speciální cyklovlaky Ohře, které usnadňují cestování podél oblíbené cyklostezky. „Cestující získávají také špičkový zákaznický servis prostřednictvím řady pokladen nebo přehledné aplikace Můj vlak a s vyhledáním zajímavých turistických cílů jim pomůže aplikace Vlakem na výlet,“ připomněl Vladimír Omelka, obchodní ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Karlovarském kraji.

České dráhy budou v následujícím grafikonu 2019/20 provozovat regionální železniční dopravu v závazku na 11 tratích s délkou přibližně 435 kilometrů a s výkonem 2,136 mil. vlakokilometrů. V provozu zde nasazují osm moderních bezbariérových motorových jednotek RegioShark, které nabízejí komfortní prvky výbavy včetně elektrických zásuvek, wi-fi připojení k internetu nebo vakuové WC uzpůsobené pro vozíčkáře a další. Vedlejší výkony obsluhují modernizované motorové jednotky RegioNova. Na několika přeshraničních linkách ČD kooperují s partnery z Německa.

 


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 5

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika