Železničář / Zpravodajství / ČD hledají zájemce o koupi železničního zdravotnictví
ČD hledají zájemce o koupi železničního zdravotnictví
10.9.2024
České dráhy vyhlásily výběrové řízení na nalezení vhodného zájemce o koupi části závodu, jehož součástí jsou zdravotnická zařízení v České Třebové, Nymburku, Olomouci, Ostravě, Plzni a Praze. V současné době je tato část závodu pronajata a je na základě nájemní smlouvy samostatně provozována společností Dopravní zdravotnictví, která je součástí skupiny AGEL. Platná smlouva o nájmu vyprší na konci roku 2027.

„Jsme přesvědčeni, že se České dráhy musejí soustředit na svůj hlavní byznys – dopravu – a ne na něco, s čím už řadu let nemají žádné zkušenosti. Prostřednictvím výběrového řízení chceme zjistit, jaký by byl o železniční zdravotnictví zájem, a to dříve, než současný nájem vyprší,“ řekl k zahájení výběrového řízení generální ředitel ČD Michal Krapinec. „Pokud nabídky zájemců nebudou atraktivní, nevylučuji, že bychom v nájmu pokračovali za nově ujednaných podmínek i dál po roce 2027,“ doplnil Krapinec. Zájemci budou muset prokázat splnění řady kvalifikačních kritérií. Termín pro podání přihlášek je stanoven do 30. září 2024.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »