Železničář / Zpravodajství / ČD chystají další velké investice
ČD chystají další velké investice
22.10.2020 – autor: JOSEF HOLEK
České dráhy hodlají v dalších pěti letech dále investovat do obnovy vozidlového parku, rekonstrukce a výstavby zázemí a ETCS. Na šestém ročníku Železniční konference Pardubice 2020, která se prvně uskutečnila i formou on-line přenosu, to řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský.
![ČD chystají další velké investice](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/pardubice800.jpeg)
Částka se pohybuje okolo čtyřiceti miliard korun. Zároveň upřesnil, kam poputují nové právě vyráběné vlaky. Pět push-pull jednotek zamíří na sever Moravy, jedenatřicet RegioPanterů bude jezdit ve středních, západních, jižních Čechách a na Vysočině. Padesát nových vozů od konsorcia Siemens Mobility – Škoda Transportation vyjede na Západních expresech z Prahy do Chebu a rychlících Krušnohor. Dopravce navíc nechává modernizovat 16 vozů pro regionální dopravu a soutěží dodavatele na 182 osobních vozů, 60 elektrických jednotek pro 240 cestujících, 160 motorových jednotek pro 120 cestujících a 90 třísystémových lokomotiv. Nebeský připomněl, že ČD musí financovat i instalaci mobilních částí evropského zabezpečovače ETCS a modernizaci zázemí. V tomto případě by měly být investice 2,5 miliardy korun.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »