Železničář / Zpravodajství / ČD Cargo si nechá zmodernizovat dalších 25 strojů řady 742
ČD Cargo si nechá zmodernizovat dalších 25 strojů řady 742
15.6.2022 – autor: Foto: CZ LOKO
ČD Cargo a CZ LOKO podepsaly smlouvu na modernizaci dalších lokomotiv řady 742. Jedná se o celkem 25 strojů řady 742, ze kterých vznikne řada 742.71 (EffiShunter 1000M). Modernizace se uskuteční v letech 2023 až 2024.
Lokomotivy jsou typově prakticky stejné jako předchozí padesátikusová série. „Podpisem smlouvy navazujeme na předcházející dobrou spolupráci při dodávkách nejen modernizovaných lokomotiv řady 742.71, ale i řad 744 a 753.6. Modernizované stroje jsou efektivnější jak v traťové službě, tak při posunu. Zlepšení komfortu ocení i naši strojvedoucí,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. Modernizované stroje mají výkon 1 000 kW, lze je provozovat na tratích v Česku a Slovensku. Jsou vybavené vlakovým zabezpečovačem ETCS. Jedná se klasickou modernizaci, kdy z původních lokomotiv zůstává pouze hlavní rám a podvozky, které projdou hlavní opravou s několika modifikacemi. Zbytek vozidla je nový s hlavními konstrukčními celky – blokem dynamické brzdy, kabinou, blokem soustrojí motorgenerátoru či chlazením.
Další články této rubriky
ČD podepsaly dodatek se Středočeským krajem
8.5.2024 - Středočeský kraj prodloužil smlouvu s Českými drahami na provoz na neelektrifikovaných tratích do roku 2034. Vypršet měla po deseti letech, tedy v prosinci 2029. Výměnou za její prodloužení ČD investují do vozového parku na… »
Kauza Falcon definitivně skončila
7.5.2024 - Společnosti RegioJet a České dráhy oznámily počátkem dubna dosažení dohody o ukončení všech sporů souvisejících s kauzou Falcon, které zahrnovaly i soudní spor o náhradu újmy ve výši 716 977 278 Kč s příslušenstvím. … »
Z Prahy vyrazil do Bruselu nový noční spoj
5.5.2024 - Díky spolupráci společnosti České dráhy a nizozemsko-belgického dopravce European Sleeper se v úterý 26. března na svou první cestu z pražského hlavního nádraží vydal nový noční vlak do Bruselu. Symbolicky po dvaceti letech… »