Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / ČD Cargo si nechá zmodernizovat dalších 25 strojů řady 742

ČD Cargo si nechá zmodernizovat dalších 25 strojů řady 742

15.6.2022 – autor: Foto: CZ LOKO

ČD Cargo a CZ LOKO podepsaly smlouvu na modernizaci dalších lokomotiv řady 742. Jedná se o celkem 25 strojů řady 742, ze kterých vznikne řada 742.71 (EffiShunter 1000M). Modernizace se uskuteční v letech 2023 až 2024.

ČD Cargo si nechá zmodernizovat dalších 25 strojů řady 742

Lokomotivy jsou typově prakticky stejné jako předchozí padesátikusová série. „Podpisem smlouvy navazujeme na předcházející dobrou spolupráci při dodávkách nejen modernizovaných lokomotiv řady 742.71, ale i řad 744 a 753.6. Modernizované stroje jsou efektivnější jak v traťové službě, tak při posunu. Zlepšení komfortu ocení i naši strojvedoucí,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. Modernizované stroje mají výkon 1 000 kW, lze je provozovat na tratích v Česku a Slovensku. Jsou vybavené vlakovým zabezpečovačem ETCS. Jedná se klasickou modernizaci, kdy z původních lokomotiv zůstává pouze hlavní rám a podvozky, které projdou hlavní opravou s několika modifikacemi. Zbytek vozidla je nový s hlavními konstrukčními celky – blokem dynamické brzdy, kabinou, blokem soustrojí motorgenerátoru či chlazením.  


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika