Železničář / Zpravodajství / ČD Cargo si nechá zmodernizovat dalších 25 strojů řady 742
ČD Cargo si nechá zmodernizovat dalších 25 strojů řady 742
15.6.2022 – autor: Foto: CZ LOKO
ČD Cargo a CZ LOKO podepsaly smlouvu na modernizaci dalších lokomotiv řady 742. Jedná se o celkem 25 strojů řady 742, ze kterých vznikne řada 742.71 (EffiShunter 1000M). Modernizace se uskuteční v letech 2023 až 2024.
![ČD Cargo si nechá zmodernizovat dalších 25 strojů řady 742](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/742-7cdc.png)
Lokomotivy jsou typově prakticky stejné jako předchozí padesátikusová série. „Podpisem smlouvy navazujeme na předcházející dobrou spolupráci při dodávkách nejen modernizovaných lokomotiv řady 742.71, ale i řad 744 a 753.6. Modernizované stroje jsou efektivnější jak v traťové službě, tak při posunu. Zlepšení komfortu ocení i naši strojvedoucí,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. Modernizované stroje mají výkon 1 000 kW, lze je provozovat na tratích v Česku a Slovensku. Jsou vybavené vlakovým zabezpečovačem ETCS. Jedná se klasickou modernizaci, kdy z původních lokomotiv zůstává pouze hlavní rám a podvozky, které projdou hlavní opravou s několika modifikacemi. Zbytek vozidla je nový s hlavními konstrukčními celky – blokem dynamické brzdy, kabinou, blokem soustrojí motorgenerátoru či chlazením.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »