Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / ČD Cargo převzalo padesátý EffiShunter

ČD Cargo převzalo padesátý EffiShunter

15.1.2023 – autor: Foto: Dalibor Palko

Výrobce železničních vozidel, firma CZ LOKO, předal počátkem prosince v České Třebové společnosti ČD Cargo lokomotivu řady 742.760. Jedná se o poslední EffiShunter 1000M z celkem padesátikusové série, objednané na základě výběrového řízení touto dceřinkou Českých drah.

ČD Cargo převzalo padesátý EffiShunter

Pro CZ LOKO jde o dovršení nejvýznamnější zakázky v historii firmy, kdy byla pro jednoho zákazníka naráz modernizována takto početná série vozidel. V následujících dvou letech bude pro ČD Cargo modernizováno dalších 25 lokomotiv. Motorová lokomotiva EffiShunter 1000M je komplexní modernizací původních lokomotiv řad 740 a 742. Je určena pro středně těžkou posunovací a traťovou službu na vlečkách a tratích. Lokomotiva je řešena jako kapotová s věžovou kabinou pro strojvedoucího. Hnací agregát tvoří spalovací motor Caterpillar CAT 3508C. Lokomotiva má schválení pro provoz v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a Polsku. Podle přání zákazníka může být osazena systémem ETCS.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika