Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / ČD Cargo objednává nové lokomotivy

ČD Cargo objednává nové lokomotivy

21.9.2022

Největší český železniční nákladní dopravce ČD Cargo a společnost Siemens Mobility Česká republika podepsaly v červenci smlouvu na nákup deseti interoperabilních vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron MS (varianta A54), které disponují maximální provozní rychlostí 160 km/h.

ČD Cargo objednává nové lokomotivy

„S lokomotivami Siemens Vectron máme v čele našich vlaků dlouhodobě dobré zkušenosti. Jejich nákup nám umožnil naplňovat jeden ze čtyř strategických pilířů ČD Cargo, a to expanzi do zahraničí. Nové stroje chceme využít pro dopravu vlaků v dalších zemích se zajímavým potenciálem – v Nizozemsku a Belgii,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. Zajímavé jsou pro firmu zejména přístavy. Lokomotivy se vyrobí v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu a postupně budou předávány od druhé poloviny roku 2024. Disponují jednotným evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS Level 2 Baseline 3 a jsou schválené pro provoz v Česku, Belgii, Maďarsku, Nizozemsku, Německu, Polsku, Rakousku a na Slovensku.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 2.33

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika