Železničář / Zpravodajství / ČD Cargo nasazuje Vectrony s pomocným agregátem
ČD Cargo nasazuje Vectrony s pomocným agregátem
23.4.2023
Dvě nové lokomotivy Siemens Vectron zařazuje do svého vozového parku jako řadu 393 dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo. Jejich největší zajímavostí je pomocný dieselový agregát, díky kterému budou moci zajíždět i na manipulační koleje či vlečky bez trakčního vedení.
![ČD Cargo nasazuje Vectrony s pomocným agregátem](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/vectron_1_cdc.jpg)
Stroje řady 393 jsou čtyřnápravové interoperabilní dvousystémové lokomotivy schopné v tomto provedení jezdit rychlostí až 200 km/hod. na střídavých trakčních systémech 15 kV (16,2/3 Hz) a 25 kV (50 Hz). Pomocný dieselový agregát DPM (Diesel Power Modul) má výkon 180 kW a je umístěný ve strojovně. Nové Vectrony jsou primárně určené pro provoz v Rakousku a v Německu, využívány budou především zahraničními pobočkami ČD Cargo. Domov naleznou ve SOKV České Budějovice. V případě ČD Cargo jde již o třináctou a čtrnáctou lokomotivu Siemens Vectron v majetku společnosti. Dalších deset Vectronů pak firma převezme v příštím roce.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »