Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / ČD Cargo nasadilo svůj první duální Vectron

ČD Cargo nasadilo svůj první duální Vectron

15.5.2024

Park hnacích vozidel naší dceřiné společnosti ČD Cargo posílila na začátku dubna lokomotiva s číslem 248.082. Jedná se o Vectron Dual Mode od výrobce vozidel Siemens, tedy o lokomotivu stejného typu, jakou ČD Cargo testovalo ve zkušebním provozu v loňském roce.

ČD Cargo nasadilo svůj první duální Vectron

Během zápůjčky bylo dosaženo proběhu 4 063 km, přičemž nejvíce výkonů se se strojem uskutečnilo na pravobřežní trati mezi Děčínem – Mělníkem a Nymburkem. Objevila se však také například v Berouně a zajímavostí bylo její nasazení na neelektrifikované trati mezi Děčínem a Českou Lípou. „Od společnosti North Rail máme Vectron pronajatý na dobu jednoho roku s možností opce,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth s tím, že moderní vozidlový park je nezbytnou podmínkou expanze na zahraniční trhy. Jen v Německu přepravilo ČD Cargo v loňském roce téměř 2,3 mil. tun zboží. Provoz lokomotivy je možný na tratích s napájecí soustavou 15 kV/16,7 Hz, proto bude nasazována především na vozbu vlaků v Německu – konkrétně například na vlaky s automobily, dřevem nebo železným šrotem. 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika