Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Část nádraží v Brně září novotou

Část nádraží v Brně září novotou

27.1.2022 – autor: JOSEF HOLEK

Na začátku prosince se veřejnost dočkala otevření východního křídla výpravní budovy hlavního nádraží v Brně. V nově zrekonstruovaných prostorech vzniklo několik nových provozoven včetně prodejny potravin a kavárny. Kompletní oprava budovy je plánována do konce letošního roku.

Část nádraží v Brně září novotou

Na zhruba 140 milionů korun se vyšplhala rekonstrukce levého křídla výpravní budovy brněnského hlavního nádraží. To je, stejně jako pražské Masarykovo nádraží, v majetku Českých drah. Slavnostního otevření se na začátku prosince zúčastnili nejen zástupci ČD, new station development (BNSD).  Té České dráhy budovu dlouhodobě pronajímají. Kompletní rekonstrukce nádraží je rozdělená do čtyř etap. V rámci právě dokončené třetí nechala BNSD revitalizovat východní křídla včetně nové prosklené přístavby. V této části budovy jsou převážně komerční plochy, jako jsou potraviny, tisk, rychlé občerstvení nebo kavárna. V chodbě jsou k dispozici také lavičky.

Do roka hotovo

První dvě etapy přinesly rekonstrukce fasády na severní straně budovy, střechy či veřejných toalet. Revitalizaci má za sebou i odjezdová vstupní hala, do které byly doplněny mimo jiné původní mramorové obklady, a nová je také elektroinstalace nebo vzduchotechnika. Zároveň sem ČD přesunuly 16 pokladen.  Veškeré stavební úpravy probíhají s ohledem na historický ráz budovy. Letos se stavbaři přesunou do pravého křídla nádražní budovy, kde revitalizují příjezdovou halu, spojovací chodbu s odjezdovou halou a fasádu výpravní budovy směrem k tramvajovým zastávkám a do komerčních prostor.  Kompletní oprava nádraží by měla být hotová do konce roku 2022.

Nové jsou i perony

Hotová oprava částí výpravní budovy není na brněnském nádraží jedinou novinkou. Správa železnic dokončila přestavbu 5. a 6. nástupiště, čímž završila rekonstrukci všech nástupišť. Pracovat se zde začalo loni v květnu. Celkové náklady na opravu posledních dvou dosáhly výše 92 milionů korun. „Koleje u těchto nástupišť nejsou na rozdíl od ostatních ve stanici v obloucích, proto jsme mohli zvýšit všechny čtyři nástupní hrany z 300 na normových 550 milimetrů. Cestující díky tomu mohou pohodlně nastupovat do vlaků,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Obnoveny jsou kompletně nosné konstrukce obou přístřešků. Stavbaři vyměnili i orientační a informační systém pro cestující a osvětlení nástupišť.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4.5

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika