Železničář / Zpravodajství / Budova hlavního nádraží v Plzni se letos otevře veřejnosti
Budova hlavního nádraží v Plzni se letos otevře veřejnosti
11.7.2023
Památkově chráněná budova hlavního nádraží v Plzni z roku 1907 se letos otevře po rekonstrukci veřejnosti. Všechny prostory pro cestující pak budou plně v provozu v prosinci. Náklady dva roky trvající opravy přesáhnou 700 milionů korun.

Prodej jízdenek se v první polovině července přesune z horní do dolní haly pod schodištěm, v horním patře naopak začnou stavební práce. Komerční jednotky budou otevřeny na jaře 2024, nájemci se vybírají v soutěži. Hotovo je nyní ze dvou třetin, konkrétně východní část nádražní budovy a od května i dvě menší postranní kupole. Prostřední velká kupole bude dokončena do října. Přístup k novým pokladním přepážkám povede koridory pod prostorovým lešením, cestující se proto musí připravit na menší čekací prostory. Tento stav potrvá do prosince. Následně se však zpřístupní dolní a horní hala nádražní budovy pro veřejnost a omezení budou již minimální. V horním patře bude pro zachování přístupu cestujících na nástupiště vytvořen průchozí koridor k výtahům, ve spodním podlaží povede do prostoru nových pokladen.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »