Zpravodajství / Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou
Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou
22.11.2024
Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už od letošního července, na druhé, nedávno dokončené, začal provoz po zátěžových zkouškách koncem října.
Odolnost této klíčové železniční spojky prověřily dvě impozantní lokomotivy – historický dieselový Sergej z ČD Muzea Lužné, vážící přes 110 tun, a majestátní parní lokomotiva Šlechtična z plzeňského depa, která dosahuje hmotnosti téměř 170 tun. Provedený test podle Správy železnic prokázal, že most po rekonstrukci zvládne i provoz nejtěžších vlaků. Nedávné zkoušky prověřily zatížení mostu také ve dvojkolejné podobě. Přidaná kolej zvýší kapacitu pražského železničního uzlu. Trať nebudou využívat pouze nákladní dopravci, ale umožní také zavedení nových linek městské a příměstské železniční dopravy. Při odklonu vlaků kvůli chystané rekonstrukci Výtoňského mostu bude most sloužit zejména dálkovým vlakům na trase z Plzně na pražské hlavní nádraží. Nová druhá kolej vznikne na zhruba osmikilometrovém úseku od Branického mostu do stanice Krč, stavbaři vybudují i novou odbočku na Spořilov.
Další články této rubriky
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »
SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov
25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »
