Zpravodajství / Bohumín se stal centrem pravidelných obnov osobních vozů
Bohumín se stal centrem pravidelných obnov osobních vozů
28.9.2024
Středisko údržby Bohumín začalo už na podzim minulého roku provádět pravidelné obnovy osobních vozů. Do té doby byla činnost servisu v tomto středisku zaměřena především na základní nižší stupně údržby a korektivní opravy. Počáteční starosti s rozběhem a koordinací prací, zajištění materiálové vybavenosti a subdodavatelské pomoci už ale postupně mizí a realizace přechází do rutiny.
V rámci periodické obnovy vozů je veškerý interiér, včetně obložení stěn, sedaček a hygienického zařízení, nejprve zcela demontován. Poté se provede jeho obnova nebo výměna dílů a všechny prvky se vrátí zpět do vozu. Na vozové skříni se opravují poškozená a zkorodovaná místa, podlaha dostane novou krytinu a poškrábaná okna se vymění za nová. Opravy podvozků se provádějí na specializovaném pracovišti v Olomouci. Po dokončení obnovy je každý vůz důkladně otestován – vykoná se topná a brzdová zkouška, zkontroluje se funkčnost blokování nástupních dveří při simulaci jízdy a nastaví se nápravové tlaky na kolejové váze podle předpisů. Na snímku je zachycen vůz řady Bpee 237, inventární číslo 61 54 20-70 016-8, který právě prochází obnovou v Bohumíně.
Další články této rubriky
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »
SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov
25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »
