Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Bohumín se stal centrem pravidelných obnov osobních vozů

Bohumín se stal centrem pravidelných obnov osobních vozů

28.9.2024

Středisko údržby Bohumín začalo už na podzim minulého roku provádět pravidelné obnovy osobních vozů. Do té doby byla činnost servisu v tomto středisku zaměřena především na základní nižší stupně údržby a korektivní opravy. Počáteční starosti s rozběhem a koordinací prací, zajištění materiálové vybavenosti a subdodavatelské pomoci už ale postupně mizí a realizace přechází do rutiny.

Bohumín se stal centrem pravidelných obnov osobních vozů

V rámci periodické obnovy vozů je veškerý interiér, včetně obložení stěn, sedaček a hygienického zařízení, nejprve zcela demontován. Poté se provede jeho obnova nebo výměna dílů a všechny prvky se vrátí zpět do vozu. Na vozové skříni se opravují poškozená a zkorodovaná místa, podlaha dostane novou krytinu a poškrábaná okna se vymění za nová. Opravy podvozků se provádějí na specializovaném pracovišti v Olomouci. Po dokončení obnovy je každý vůz důkladně otestován – vykoná se topná a brzdová zkouška, zkontroluje se funkčnost blokování nástupních dveří při simulaci jízdy a nastaví se nápravové tlaky na kolejové váze podle předpisů. Na snímku je zachycen vůz řady Bpee 237, inventární číslo 61 54 20-70 016-8, který právě prochází obnovou v Bohumíně. 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie

24.10.2024 - Budoucí kapacitní možnosti trasy Praha – České Budějovice – Linec pro osobní i nákladní dopravu v evropském, mezistátním a regionálním kontextu posoudí společná studie Správy železnic a rakouského správce železniční… »

Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí drázeDo Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

21.10.2024 - Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010,… »

Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě

19.10.2024 - Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika