Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Akce ČD ve středních Čechách měly úspěch

Akce ČD ve středních Čechách měly úspěch

18.2.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Výlety vlakem pod hlavičkou Českých drah zaznamenaly ve Středočeském kraji a Praze opět velký úspěch. Návštěvnost se pravidelně pohybovala v řádech tisíců až desetitisíců, osvědčila se i zcela nová akce Párou Prahou. Regionální obchodní centrum ČD se už nyní připravuje na další sezonu. Na co se mohou cestující těšit letos?

Akce ČD ve středních Čechách měly úspěch

Řada spokojených cestujících, akce protkané párou, pohoda a výlety do přírody i za poznáním. Tak by se dala shrnout uplynulá sezona, kterou za sebou mají České dráhy v Praze a Středočeském kraji. Dopravce se může pochlubit velkou účastí a trvajícím zájmem veřejnosti. „Vlaky byly často vyprodané a návštěvnost jsme počítali v řádech tisíců,“ potvrdil Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Praze.

Velmi dobře se do povědomí zapsal projekt Párou Prahou. Speciální historické vlaky vyjížděly v jarních a podzimních měsících vždy ve vybraných sobotách. „Pokaždé jsme jeli z pražského Smíchova přes Prokopské údolí do Rudné, Hostivice a zpět po pražském Semmeringu na Smíchov. Zhruba o půldruhou hodinu trvající jízdy byl neskutečný zájem, vlaky byly vyprodané do posledního místa už v předprodeji. Kapacita byla tři sta míst,“ sdělil Goliáš. Zájem prý byl zejména mezi návštěvníky Prahy, cizinci, ale i rodinami s dětmi, kteří si chtěli udělat příjemný víkendový výlet vlakem. „Nostalgie táhne, pokaždé jela jiná lokomotiva, tedy 556.0506, 477.043 nebo 475.179.“

Karkulka v Posázaví, Kyklop v Praze

O úspěchu mohou organizátoři směle hovořit i v případě tradičních velikonočních jízd na Křivoklát anebo o jízdě historického vlaku k akci Audience u císaře Karla I. z Prahy do Brandýsa nad Labem a Mělníka. Pozitivní ohlas měly rovněž jízdy zvláštních vlaků v čele s motorovou lokomotivou T 444.162 do Posázaví, pozdně prázdninová jízda parního vlaku z Prahy do Vlašimi anebo předvánoční jízdy na Křivoklát. „Povedl se i Dětský den v Praze Braníku. Úspěch sklidila především parní lokomotiva 556.0506 a další stroje z vozidlového parku dopravce. Úspěch jsme zaznamenali také při již tradičních jízdách na vlečku metra na Kačerově,“ upřesnil ředitel Goliáš.

Tisíce lidí nalákal Pražský železniční den na Smíchově. „Ten jsme spojili s městskými oslavami v Hostivici, a obě místa jsme propojili nejen parními vlaky. Tehdy byla v Praze k vidění i motorová lokomotiva T499.0002 s historickými patrovými vozy řady Bpjo anebo moderní, elektrická jednotka InterPanter. Tento den nás přišlo navštívit okolo deseti tisíc lidí,“ podotkl Goliáš. 

Chystají se na novou sezonu

Velký úspěch si pražské ROC připsalo na přelomu listopadu a prosince, kdy ve vlacích ČD cestoval Mikuláš se svou družinou. Kromě parních speciálů, které vyrážely do okolí metropole, vyjela také souprava Cyklohráčku, tentokrát však přejmenovaného na Čertohráček. Ani tady nebyla o cestující nouze.

Velmi povedený byl z pohledu ČD Středočeský železniční den v Kralupech nad Vltavou. Pravda, kvůli extrémnímu suchu nesměly vyjet parní lokomotivy, ale návštěvnost byla i přes tuto komplikaci velmi slušná.

Pražské ROC v těchto týdnech s objednateli regionální dopravy, tedy se Středočeským krajem a hlavním městem Prahou, řeší definitivní podobu akcí na tento rok. „Slíbit mohu Dětský den, Středočeský železniční den a tradiční Velikonoční a Mikulášské jízdy parních vlaků. Opět bychom rádi uskutečnily jízdy Párou Prahou. Vzhledem k tomu, že rok 2020 je rokem několika výročí tratí v našem regionu, rádi bychom si prostřednictvím akcí pořádaných pro veřejnost jubilea připomněli. Proto se letos více zaměříme na jízdy do oblasti dolního Posázaví, tedy z Prahy přes Vrané do Čerčan, neboť tato trať oslaví 120. narozeniny. Na září pak chystáme větší oslavy svátku dne železnice, kdy bychom si rádi připomněli 175. výročí příjezdu prvního vlaku do Prahy a zároveň stopadesáté výročí zahájení provozu železnice na Nymbursku. Na přípravě těchto, ale i jiných akcí již intenzivně pracujeme. Pořádání dalších jízd upřesníme v průběhu roku,“ uzavřel Jakub Goliáš.

Cyklovlaky zajížděly i na jih Čech

Úspěšnou sezonu mají za sebou i speciální Cyklovlaky Brdy a Český ráj. Nejde sice o retrovlaky, ale i tak byly velmi dobře obsazené. „V létě jsme dokonce jezdili až do Blatné, což bylo zajímavé zpestření, neboť Blatensko je turisticky nesmírně atraktivní. Cyklovlak Český ráj naopak odvezl milovníky cyklistiky k Prachovským skalám, na Jičínsko a do dalších známých míst Českého ráje. I s ním jsme byli spokojení,“ pochválil Jakub Goliáš, ředitel pražského Regionálního centra ČD.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.33

Další články této rubriky

Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »

Vlaky jezdí i mezi školními lavicemiVlaky jezdí i mezi školními lavicemi

23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika