Železničář / Zpravodajství / Salonek hostil setkání dopravců zemí V4 a ÖBB
Salonek hostil setkání dopravců zemí V4 a ÖBB
7.10.2021 – autor: JOSEF HOLEK
Výměna zkušeností s implementací systému údržby ECM podle IV. železničního balíčku, instalací ETCS a se schvalováním modernizovaných vozidel byla hlavním tématem setkání vedení Českých drah se svými protějšky z rakouských ÖBB, maďarských MÁV-START, polských PKP-IC a slovenských ZSSK. Jednání se uskutečnilo ve vládním salonku pražského hlavního nádraží.
Hodně se hovořilo o údržbě ECM. V tomto směru jsou nejdále Rakušané. Certifikací ECM disponují také ZSSK. V případě ETCS ČD informovaly o zavedení výhradního provozu od 1. ledna 2025 na většině koridorových tratí. Velkou část diskuze na téma ETCS tvořila debata o dodacích lhůtách technologie, ceně i míře podpory instalace ze strany států a EU. Projednávalo se též schvalování nových nebo modernizovaných vozidel podle předpisů EU. Dopravci řešili, jak nastavit proces tak, aby se realizace zakázek a schvalování odehrávaly bez zpoždění. ČD informovaly i o procesu předběžných tržních konzultací na vozidla s alternativním pohonem.
Další články této rubriky
Království železnic spouští prodej vstupenek on-line
18.3.2024 - Inflace trápí nás všechny a výjimkou není ani pražské Království železnic, které muselo pro letošní rok upravit ceny směrem vzhůru. Dobrou zprávou je, že díky nově spuštěnému on-line prodeji vstupenek se můžete do… »
Skončila modernizace spojnice Pardubic a Hradce Králové
16.3.2024 - Po dvou a půl letech skončila další části vytížené trati spojující Pardubice a Hradec Králové. Úsek má nově dvě koleje a dvojkolejný most přes Labe. V Rosicích nad Labem vznikla nová nástupiště a podchod. Dokončena je… »
Nádraží v Českých Budějovicích opět září novotou
14.3.2024 - Cestující mohou opět kompletně využívat budovu železničního nádraží v Českých Budějovicích. Oprava trvala téměř čtyři roky a stála více než miliardu korun. Po celou dobu byla vždy část budovy uzavřená. »