Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
Také letos potrápí Česko jarní a letní výluky
18.4.2013 - Většina cestujících nemá výluky ráda. V okamžiku, kdy vlak nabírá zpoždění, případně jede odklonem nebo byl dokonce nahrazen autobusem, si jen malá část z nich uvědomí, že každá výluka vlastně do budoucna přinese nějaké zlepšení, například zvýšení rychlosti nebo bezpečnosti na trati. I letos musí České dráhy počítat s řadou výluk na hlavních i vedlejších tratích. Zjišťovali jsme, jaké nejdůležitější na nás během příštích měsíců čekají.
Vyzkoušejte sezonní chutě ČD Restaurant
18.4.2013 - S námi cesta chutná, praví se v reklamním mottu společnosti JLV. A také pěkně utíká. To konstatovali někteří z desítky novinářů, kteří spolu s běžnými cestujícími ve středu 10. dubna ve vlaku EC 277 Slovan z Prahy do Brna mohli okusit takzvané jarní chutě v rámci projektu ČD Restaurant. Jde o nové sezonní pokrmy, které od 3. dubna našly cestu do jídelních vozů, bistrovozů a bister v SuperCity Pendolino. Všude tam, kde je výhradním catererem společnost JLV.
Railjet se představil v ČR
17.4.2013 - Ve dnech 17. a 18. dubna se české veřejnosti představuje moderní vysokorychlostní vlaková souprava Siemens Viaggio Comfort . První den vyjel prezentační vlak z Vídně do Brna, kde se setkali předseda představenstva ÖBB Christian Kern a jeho český kolega Petr Žaluda.
Taurus v barvách railjet již jezdí do Prahy
11.4.2013 - Elektrickou lokomotivu ÖBB Taurus číslo 1216.229-5 v barvách obchodní značky railjet, která navíc propaguje zahájení provozu railjetů na ramenu Graz – Vídeň – Praha v roce 2014, můžete od středy 10. dubna spatřit i v Česku.
Vlajkovou lodí pro náklad se brzy stanou lokomotivy řady 363.5
11.4.2013 - V roce 2011 převzalo ČD Cargo první lokomotivy řady 363.5, které vznikly radikální modernizací stejnosměrných Peršingů 163 u společnosti Škoda Transportation. Pětková Esa se stala u strojvedoucích oblíbenými tahouny. Ke spokojenosti s těmito stroji přispěla i skutečnost, že výrobce postupně zohlednil okolo 120 připomínek a konstrukčních změn právě od zaměstnanců společnosti ČD Cargo, kteří na lokomotivách pracují.