Železničář / Zpravodajství / Nová servisní hala v Brně
Nová servisní hala v Brně
13.5.2020 – autor: MARTIN HARÁK
I přes omezení spojené s virovou pandemií pokračuje stavba nové servisní haly v brněnských Maloměřicích. Když v roce 2015 byly do Maloměřic převzaty nové jednotky InterPanter o celkové délce téměř 135 metrů s odlišnou koncepcí od starých jednotek řady 560, bylo zřejmé, že stávající haly v Maloměřicích s napojenou kolejovou infrastrukturou budou pro tento typ vlaků nedostačující.
![Nová servisní hala v Brně](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/malomerice915.jpg)
Zpracovaná studie jednoznačně podpořila výstavbu nové haly a v loňském létě se rozeběhla stavební činnost. Ředitel Oblastního centra údržby Východ Zbyněk Rederer potvrdil, že dosavadní průběh stavby je plynulý. Obavy z překvapení, které mohly nastat při zemních pracích, se naštěstí nenaplnily. Za krátkou dobu tak betonový skelet s panely a střešní konstrukcí ukryje základy pro 156 metrů dlouhou dvoukolejnou pojezdovou plochu se sloupkovými kanály a připravenou základovou jámu pro osazení hříže. Součástí stavby je i nová napájecí stanice, která umožní zkoušení jednotek i na stejnosměrný napájecí systém a nové zařízení na doplňování písku do vlaků.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »