Železničář / Zahraničí / ZSSK představila nové středisko údržby. Zajistí čistotu a bezpečnost vlaků
ZSSK představila nové středisko údržby. Zajistí čistotu a bezpečnost vlaků
29.11.2023 – autor: PETR SLONEK
Železniční společnost Slovensko (ZSSK) nedávno dokončila výstavbu tří středisek technicko-hygienické údržby (THÚ). Celkové náklady na vybudování pracovišť v Nových Zámcích, Zvolenu a Humenném přesáhly podle společnosti částku 116 milionů eur, tedy v přepočtu asi 2,8 miliardy Kč. Podstatná část z této sumy, konkrétně 85 %, byla financována z Evropského fondu regionálního rozvoje. Zbytek nákladů se uhradil ze státního rozpočtu a rozpočtu dopravce.

Všechna tři střediska THÚ jsou již dokončena a předána. Využívat se začnou počátkem roku 2024 a sloužit budou k čištění exteriérů i interiérů vlaků a jejich údržbě. Služby středisek bude moci využívat všech 50 železničních dopravců na Slovensku. „Jsme velice rádi, že naši pracovníci údržby konečně získají podmínky pro práci v tom nejvyšším standardu, protože střediska technicko-hygienické údržby jsou vlajkovými loděmi nejen v oblasti snadné technické údržby, ale také v případě čištění interiérů a exteriérů vlaků. Tato moderní pracoviště výrazně zvýší úroveň a komfort práce zaměstnanců, kteří tyto činnosti již léta vykonávají v improvizovaných podmínkách, často pod širým nebem,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ZSSK Roman Koreň.
Projekt v Nových Zámcích byl jedním z prvních na Slovensku. Dosud se služby THÚ uskutečňovaly na více pracovištích
uzlových stanic a ve velké míře je omezovaly a ovlivňovaly povětrnostní podmínky, protože se prováděly na otevřených prostranstvích. Nyní se bude údržba a čištění vlaků odehrávat na jednom místě. A to díky vybudování nové haly pro opravy souprav, objektu myčky, kolejí pro čištění toalet ve vozech s uzavřeným systémem WC, nových rozvodů inženýrských sítí, stejně tak i díky vzniku nezbytných nových technologií pro činnost střediska. Výhodou je čištění exteriéru i interiéru vozidel a snadná technická údržba při technických prohlídkách a zabezpečení vlaků před jízdou a také při nepříznivých povětrnostních podmínkách.
Další články této rubriky
Výrobci vozidel bojují s termíny dodávek
26.4.2025 - Už několik let se objevují zprávy o zpožďujících se dodávkách nových vozidel. V různé míře jsou postiženi téměř všichni velcí evropští výrobci, každý bojuje s potížemi alespoň u jedné zakázky. Jednou z příčin jsou… »
Škoda udělá generální opravu vlaků NIM Express pro DB Regio
17.4.2025 - Německý regionální železniční dopravce DB Regio si u společnosti Škoda Group objednal generální opravu až šesti dvoupodlažních vlaků NIM Express, které jezdí na frekventované vysokorychlostní trase mezi Norimberkem a Mnichovem.… »
ÖBB hlásí rekordní počet cestujících
8.4.2025 - Rakouské státní dráhy ÖBB zaznamenaly v loňském roce absolutní rekord v počtu přepravených cestujících ve svých vlacích. Dopravce v roce 2024 přepravil dohromady 511 milionů lidí, zatímco o rok dříve to bylo 494 milionů… »