Železničář / Zahraničí / Vytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejná
Vytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejná
18.12.2024 – autor: PETR SLONEK
Německo udělalo další důležitý krok při modernizaci železniční trati mezi Norimberkem a Bamberkem. Správce infrastruktury nedávno dokončil modernizaci úseku z Forchheimu do Eggolsheimu, který má nově čtyři koleje místo původních dvou. Jedná se o součást železnice VDE 8.1 mezi Mnichovem a Berlínem. Deutsche Bahn do tohoto projektu v posledních letech investovaly 298 milionů eur.
Trasa mezi Norimberkem a Bamberkem je v současnosti nejen jednou z nejvyužívanějších železničních tratí v Bavorsku, ale má velký význam i pro dálkovou dopravu. Její rozšíření na čtyři koleje je součástí modernizace stávající VDE 8.1, po které jezdí jednotky ICE mezi Mnichovem a Berlínem. Doposud zde byl dvoukolejný provoz.
V rámci stavebních prací byly bezbariérově upraveny železniční stanice mezi Forchheimem a Eggolsheimem, zastávka Eggolsheim se přesunula na nové místo a od prosincové změny jízdního řádu začne fungovat další na severu Forchheimu pro linky S-Bahn. Zde je trať šestikolejná, což výrazně zvýší její kapacitu a umožní předjíždění vlaků v případě mimořádností. To zajistí přesnější a stabilnější jízdu mezi Mnichovem a Berlínem.
Osm nových mostů
Zmodernizována byla také stávající infrastruktura a instalováno moderní zabezpečovací zařízení. Na novém úseku o délce téměř osmi kilometrů stavbaři vybudovali celkem osm nových mostů, včetně dvojitého ocelového vedoucího přes dálnici A73. Položili 27 kilometrů kolejí a instalovali 38 nových výhybek. Vzniklo osm kilometrů protihlukových stěn. Náklady na tuto část stavby vyšly na zhruba 280 milionů eur.
„Nový úsek je dalším důležitým milníkem pro železniční infrastrukturu v Bavorsku. Umožňuje atraktivnější a spolehlivější regionální vlakové spojení v severním Bavorsku a také další dálkovou dopravu mezi Berlínem a Mnichovem,“ zdůraznil bavorský ministr dopravy Christian Bernreiter.
Práce se v příštích měsících zaměří na úsek mezi Altendorfem a Strullendorfem, jenž jako poslední ještě zbývá zmodernizovat. Kompletně hotovo by mělo být v roce 2025, kdy vlaky celou trasu mezi Norimberkem a Bamberkem projedou po čtyřech kolejích.
„Po letech zanedbávání intenzivně investujeme do obnovy infrastruktury. Tento projekt to jednoznačně dokazuje. Kromě celkové obnovy naší stávající železniční sítě jsme odhodláni ji také dále rozšiřovat. Více osob a zboží dokážeme po železnici spolehlivě přepravit pouze tehdy, pokud infrastrukturu komplexně zrekonstruujeme a zmodernizujeme. Spolková vláda jen do tohoto úseku trasy mezi Forchheimem a Eggolsheimem investuje kolem 280 milionů eur,“ řekl tajemník Spolkového ministerstva pro digitál a dopravu Hartmut Höppner.
Další články této rubriky
Nové letiště v Polsku se propojí s VRT
4.2.2025 - Pod názvem Centralny Port Komunikacyjny (CPK) se skrývá obří polský infrastrukturní projekt, který zahrnuje výstavbu nového velkého letiště včetně železničního a silničního napojení. Aeroport se bude nacházet v Baranówě,… »
Alstom získal ve Francii zakázku na vlaky v hodnotě 520 milionů eur
30.1.2025 - Francouzský státní dopravce SNCF Voyageurs uzavřel se společností Alstom smlouvu na dodání dalších 35 příměstských elektrických jednotek RER NG pro provoz v Paříži a okolí v hodnotě bezmála 520 milionů eur. Nové dvoupodlažní… »
ZSSK předvedla nové lokomotivy Vectron, které nahradí Gorily
25.1.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) představila před koncem roku nové lokomotivy Siemens Vectron. Nahradí starší lokomotivy typu 350 přezdívané Gorily. Do konce roku 2026 dopravce do provozu postupně nasadí patnáct těchto strojů.… »