Železničář / Zahraničí / Vytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejná
Vytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejná
18.12.2024 – autor: PETR SLONEK
Německo udělalo další důležitý krok při modernizaci železniční trati mezi Norimberkem a Bamberkem. Správce infrastruktury nedávno dokončil modernizaci úseku z Forchheimu do Eggolsheimu, který má nově čtyři koleje místo původních dvou. Jedná se o součást železnice VDE 8.1 mezi Mnichovem a Berlínem. Deutsche Bahn do tohoto projektu v posledních letech investovaly 298 milionů eur.

Trasa mezi Norimberkem a Bamberkem je v současnosti nejen jednou z nejvyužívanějších železničních tratí v Bavorsku, ale má velký význam i pro dálkovou dopravu. Její rozšíření na čtyři koleje je součástí modernizace stávající VDE 8.1, po které jezdí jednotky ICE mezi Mnichovem a Berlínem. Doposud zde byl dvoukolejný provoz.
V rámci stavebních prací byly bezbariérově upraveny železniční stanice mezi Forchheimem a Eggolsheimem, zastávka Eggolsheim se přesunula na nové místo a od prosincové změny jízdního řádu začne fungovat další na severu Forchheimu pro linky S-Bahn. Zde je trať šestikolejná, což výrazně zvýší její kapacitu a umožní předjíždění vlaků v případě mimořádností. To zajistí přesnější a stabilnější jízdu mezi Mnichovem a Berlínem.
Osm nových mostů
Zmodernizována byla také stávající infrastruktura a instalováno moderní zabezpečovací zařízení. Na novém úseku o délce téměř osmi kilometrů stavbaři vybudovali celkem osm nových mostů, včetně dvojitého ocelového vedoucího přes dálnici A73. Položili 27 kilometrů kolejí a instalovali 38 nových výhybek. Vzniklo osm kilometrů protihlukových stěn. Náklady na tuto část stavby vyšly na zhruba 280 milionů eur.
„Nový úsek je dalším důležitým milníkem pro železniční infrastrukturu v Bavorsku. Umožňuje atraktivnější a spolehlivější regionální vlakové spojení v severním Bavorsku a také další dálkovou dopravu mezi Berlínem a Mnichovem,“ zdůraznil bavorský ministr dopravy Christian Bernreiter.
Práce se v příštích měsících zaměří na úsek mezi Altendorfem a Strullendorfem, jenž jako poslední ještě zbývá zmodernizovat. Kompletně hotovo by mělo být v roce 2025, kdy vlaky celou trasu mezi Norimberkem a Bamberkem projedou po čtyřech kolejích.
„Po letech zanedbávání intenzivně investujeme do obnovy infrastruktury. Tento projekt to jednoznačně dokazuje. Kromě celkové obnovy naší stávající železniční sítě jsme odhodláni ji také dále rozšiřovat. Více osob a zboží dokážeme po železnici spolehlivě přepravit pouze tehdy, pokud infrastrukturu komplexně zrekonstruujeme a zmodernizujeme. Spolková vláda jen do tohoto úseku trasy mezi Forchheimem a Eggolsheimem investuje kolem 280 milionů eur,“ řekl tajemník Spolkového ministerstva pro digitál a dopravu Hartmut Höppner.
Další články této rubriky
ZSSK hledá elektrické jednotky pro linku z Bratislavy do Žiliny
27.2.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) v lednu vyhlásila veřejné zakázky na nákup dvou moderních elektrických jednotek pro linku Bratislava – Žilina s možností uplatnění opce na další dva kusy. Předpokládaná hodnota zakázky je… »
Slováci si pořídí nové lůžkové vozy
20.2.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) hodlá pořídit 10 moderních lůžkových vozů s možností rozšíření o dalších 14 kusů. Součástí zakázky je i jejich kompletní desetiletý servis. Investice za více než 90 milionů eur by… »
Třetina dálkových spojů DB se loňský rok zpozdila
13.2.2025 - Německé dráhy bojují se stále klesající přesností svých spojů. V loňském roce měl každý třetí vlak provozovaný společností Deutsche Bahn zpoždění. Přes 37 procent jich dorazilo se zdržením větším než 6 minut. Jedná se… »