Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Trenitalia pořídí třicet rychlovlaků

Trenitalia pořídí třicet rychlovlaků

27.12.2023 – autor: PETR SLONEK

Výrobce kolejových vozidel Hitachi Rail dodá italskému dopravci Trenitalia 30 nových vysokorychlostních jednotek ETR1000 známých především pod názvem Frecciarossa 1000. Kontrakt má hodnotu 861 milionů eur, v přepočtu zhruba 21,1 miliardy korun. Součástí uzavřené smlouvy je opce na dalších deset vlaků za 287 milionů eur.

Trenitalia pořídí třicet rychlovlaků

Italský dopravce se rozhodl rozšířit svou stávající flotilu vysokorychlostních vozidel. Nové vlaky nasadí nejen na tratích v Itálii, ale také na dalších tratích v Evropě. Vozidla proto musejí získat povolení k provozu na železnicích v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Belgii a Nizozemsku. Díky moderní palubní technologii mohou jezdit po odlišných typech infrastruktury a plynule přepínat mezi různými systémy napájení. Stejně jako předchozí jednotky ETR1000 budou opět mít charakteristický červený nátěr. Měří dvě stě metrů a jejich kapacita činí 460 míst k sezení.
Jednotky se budou vyrábět v závodech Hitachi Rail v Neapoli a městě Pistoia nedaleko Florencie, přičemž s prvními dodávkami se má začít jaře 2026. Každý rok by mělo dorazit osm až deset vlaků. Od roku 2010 firma Hitachi pro Trenitalii dodala celkem 58 těchto jednotek a dalších šest dopravce již objednal. S nejnověji objednanými 30 vlaky vzroste celkový počet vyrobených vlaků už na 94. Počítá se rovněž s případnou opcí na dalších deset kusů. 

Maximem rychlost 350 km/h
Jednotky mohou dosáhnout maximální rychlosti 350 km/h. Svým zrychlením, tichou a klidnou jízdou nastavují vysoké standardy pro vysokorychlostní vlaky. Tyto vlastnosti napomáhají podle výrobce mezinárodnímu úspěchu: vlaky ETR1000 v současné době jezdí ve Španělsku a rovněž ve Francii, kde v roce 2021 začal přes­hraniční provoz mezi Paříží a Milánem.
Při výrobě se v případě skříně vozidla využilo lehkých slitin. Díky tomu jsou v poměru ke své velikosti lehké a jejich výhodou je účinné zrychlení. Konstrukce vozidel je z recyklovatelných materiálů a na konci životnosti vlaků lze téměř všechny díly znovu využít.
„Smlouva potvrzuje náš závazek jako partnera společností Trenitalia a Ferrovie dello Stato Italiane Group nabízet bezpečná, inovativní, pohodlná a ekologická řešení vozidel a zlepšovat spojení po celé Itálii i do ostatních zemí Evropy. Nové vlaky budou mít špičkové vybavení a modernizovaný design, který nepochybně ocení i naši zákazníci,“ řekl provozní ředitel a vedoucí divize vozidel Hitachi Rail Luca D‘Aquila. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Norimberk s Erfurtem spojily regionální expresyNorimberk s Erfurtem spojily regionální expresy

14.7.2024 - Bavorsko a Durynsko propojily od letní změny jízdního řádu nové regionální vlaky. Společnost DB Regio Bavaria rozšířila spojení Franken-Thüringen-Express (FTX) na vysokorychlostní trati VDE 8 Norimberk – Erfurt a zahájila provoz… »

Bezpečnost personálu ve vlacích ZSSK mají zvýšit kameryBezpečnost personálu ve vlacích ZSSK mají zvýšit kamery

25.6.2024 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) se rozhodla zvýšit bezpečnost svých cestujících. Vlakvedoucí budou postupně vybaveni osobními kamerami, které jim umožní zaznamenávat zvuk a video během jízdy. V rámci pilotního projektu… »

Rakouské dráhy ÖBB pořizují dalších 21 CityJetů Rakouské dráhy ÖBB pořizují dalších 21 CityJetů

22.6.2024 - Vozidlový park Rakouských spolkových drah (ÖBB) se rozroste o další jednotky Desiro ML. Dopravce se rozhodl využít opce u smlouvy se společností Siemens a závazně jich jednadvacet objednal. Tím se zvýší jejich počet ve flotile ÖBB… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika