Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Švýcaři přestavují hnací vozidla kvůli tunelu Gotthard

Švýcaři přestavují hnací vozidla kvůli tunelu Gotthard

23.9.2015 – autor: STANISLAV HÁJEK

Na konci příštího roku bude uveden do provozu nový základový tunel Gotthard, nejdelší železniční stavba tohoto typu na světě. Spolu s tím dopravce SBB připravuje úpravy hnacích vozidel, aby beze zbytku splňovala zvýšené požadavky. U osobní dopravy se to týká 16 jednotek ICN (IC s naklápěcí technikou) a 13 lokomotiv řady Re 460.

Švýcaři přestavují hnací vozidla kvůli tunelu Gotthard

Stejně je na tom i společnost SBB Cargo. V polovině srpna byl na trati Flüelen – Altdorf – Rynächt zaveden systém ETCS Level 2. Proto bude nutné od této doby na „osu Gotthard“ nasazovat hnací vozidla vybavená ETCS Level 2. Švýcarský nákladní dopravce spočítal, že tímto systémem musí vybavit 179 traťových a 15 posunovacích hnacích vozidel. Hnací vozidla již vybavená ETCS budou muset být opatřena novým softwarem. Samozřejmostí je i klimatizace či chlazení a nová protipožární ochrana.

Pronájem čtyř systémových vozidel

Pro mezinárodní tranzitní přepravu si SBB Cargo International pronajme čtyři systémová vozidla, a to Re 474 a Re 484. Do lokomotiv však musí být dodány nové protiprachové filtry a technici také oživí ETCS Level 2. Dokončení se očekává v závěru roku 2016. O něco jednodušší je situace v případě řady Re 482 schválené v sousedním Německu. Ta bude i nadále nasazována právě v této zemi, čímž se problém s ETCS vyřeší.

Na Gotthardu dříve provozované německé lokomotivy DB řady 185 až na 10 výjimek ETCS dosud nemají. Jejich dovybavení systémem se protahuje. Od poloviny letošního srpna už navíc nemohou jezdit jižně od Arth-Goldau. SBB proto kvůli nedostatku strojů řady Re 6/6 dovybavilo 20 mašin řady Re 4/4 II. Jsou to lokomotivy, které již nelze nasazovat v osobní dopravě. Pro posun a řadicí práce a přístavbu na jih a sever od základového tunelu Gotthard potřebuje firma SBB Cargo motorová hnací vozidla. Proto bude 10 strojů Am a 5 Eem brzy dovybaveno systémem ETCS od firmy Siemens, čímž se potřeba plně pokryje.

Zaměstnanci musejí na školení

Tato vylepšení kolejových vozidel je pouze částí velkého množství prací, které je potřeba udělat do doby, než vstoupí v platnost jízdní řád 2016/2017. Součástí je i školení celkem 3 900 zaměstnanců, inovace zařízení na nádražích mezi Brunnen a Castione-Arbedo, aby splňovala přenos návěstí na stanoviště strojvedoucího dle ETCS Level 2. Dále je nutné zprovoznit nová elektronická stavědla v Altdorfu a Pollegiu a zrekonstruovat zabezpečovací zařízení. Další investice přibudou ve stanicích Erstfeld a Biasca. V nich by mělo nově pracovat 300 zaměstnanců.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

RS Lease rozšíří svou flotilu až o 65 lokomotiv Siemens VectronRS Lease rozšíří svou flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

27.11.2024 - Pronajímatel železničních vozidel na Slovensku Rolling Stock Lease podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vec­tron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 vozidel Vectron MS a opci na nákup… »

Nizozemsko čeká velká změna jízdních řádůNizozemsko čeká velká změna jízdních řádů

19.11.2024 - Nizozemské dráhy NS představily veřejnosti plánovaný jízdní řád pro rok 2025. Jde o největší změnu v železničním provozu v zemi za poslední roky. V nabídce přibude 1 600 vlaků týdně a na mnoha linkách se zavádí zkrácený… »

Deutsche Bahn chystají více ICE Sprinterů i přímých spojůDeutsche Bahn chystá více ICE Sprinterů i přímých spojů

12.11.2024 - Od nového jízdního řádu pro rok 2025 nabídnou Deutsche Bahn cestujícím více mezinárodních spojů. Dopravce zavede například spojení Mnichova a Amsterodamu prostřednictvím nové přímé linky. Navýší se také počet vlaků ICE… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika