Železničář / Zahraničí / Švýcaři přestavují hnací vozidla kvůli tunelu Gotthard
Švýcaři přestavují hnací vozidla kvůli tunelu Gotthard
23.9.2015 – autor: STANISLAV HÁJEK
Na konci příštího roku bude uveden do provozu nový základový tunel Gotthard, nejdelší železniční stavba tohoto typu na světě. Spolu s tím dopravce SBB připravuje úpravy hnacích vozidel, aby beze zbytku splňovala zvýšené požadavky. U osobní dopravy se to týká 16 jednotek ICN (IC s naklápěcí technikou) a 13 lokomotiv řady Re 460.
Stejně je na tom i společnost SBB Cargo. V polovině srpna byl na trati Flüelen – Altdorf – Rynächt zaveden systém ETCS Level 2. Proto bude nutné od této doby na „osu Gotthard“ nasazovat hnací vozidla vybavená ETCS Level 2. Švýcarský nákladní dopravce spočítal, že tímto systémem musí vybavit 179 traťových a 15 posunovacích hnacích vozidel. Hnací vozidla již vybavená ETCS budou muset být opatřena novým softwarem. Samozřejmostí je i klimatizace či chlazení a nová protipožární ochrana.
Pronájem čtyř systémových vozidel
Pro mezinárodní tranzitní přepravu si SBB Cargo International pronajme čtyři systémová vozidla, a to Re 474 a Re 484. Do lokomotiv však musí být dodány nové protiprachové filtry a technici také oživí ETCS Level 2. Dokončení se očekává v závěru roku 2016. O něco jednodušší je situace v případě řady Re 482 schválené v sousedním Německu. Ta bude i nadále nasazována právě v této zemi, čímž se problém s ETCS vyřeší.
Na Gotthardu dříve provozované německé lokomotivy DB řady 185 až na 10 výjimek ETCS dosud nemají. Jejich dovybavení systémem se protahuje. Od poloviny letošního srpna už navíc nemohou jezdit jižně od Arth-Goldau. SBB proto kvůli nedostatku strojů řady Re 6/6 dovybavilo 20 mašin řady Re 4/4 II. Jsou to lokomotivy, které již nelze nasazovat v osobní dopravě. Pro posun a řadicí práce a přístavbu na jih a sever od základového tunelu Gotthard potřebuje firma SBB Cargo motorová hnací vozidla. Proto bude 10 strojů Am a 5 Eem brzy dovybaveno systémem ETCS od firmy Siemens, čímž se potřeba plně pokryje.
Zaměstnanci musejí na školení
Tato vylepšení kolejových vozidel je pouze částí velkého množství prací, které je potřeba udělat do doby, než vstoupí v platnost jízdní řád 2016/2017. Součástí je i školení celkem 3 900 zaměstnanců, inovace zařízení na nádražích mezi Brunnen a Castione-Arbedo, aby splňovala přenos návěstí na stanoviště strojvedoucího dle ETCS Level 2. Dále je nutné zprovoznit nová elektronická stavědla v Altdorfu a Pollegiu a zrekonstruovat zabezpečovací zařízení. Další investice přibudou ve stanicích Erstfeld a Biasca. V nich by mělo nově pracovat 300 zaměstnanců.
Další články této rubriky
Stadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicím
27.3.2024 - Stadler dodá státním saúdskoarabským železnicím (SAR) minimálně 10 dieselelektrických jednotek z rodiny Next Generation. Součástí smlouvy, kterou společnost podepsala v únoru, je také desetiletá údržba vozidel a opce na… »
SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie
26.3.2024 - Švýcarské spolkové dráhy (SBB) potvrdily objednávku dalších pěti vysokorychlostních vlaků řady RABe 501 známých pod obchodních značkou Giruno s maximální rychlostí 250 km/h od firmy Stadler Rail. Chtějí tak podpořit… »
Na Slovensku vyjely patrové jednotky KISS
24.3.2024 - Cestující na Slovensku začali v únoru využívat nové patrové elektrické jednotky KISS od společnosti Stadler Rail. Železniční společnost Slovensko (ZSSK) objednala v roce 2020 čtyři šestivozové vlaky za bezmála 77 milionů eur,… »