Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

6.10.2022 – autor: PETR SLONEK

Švýcarský výrobce Stadler a DB Regio podepsaly smlouvu na dodávku devatenácti čtyřvozových elektrických jednotek Flirt pro provozní soubor MoselLux v údolí řeky Mosely v Německu. Nová vozidla by v závěru roku 2024 měla být nasazena na moselské lince Koblenz – Trier – Perl. Po elektrifikaci mají obsluhovat i vinařskou trať Bullay – Traben-Trarbach.

Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely

Čtyřvozové vlaky pojmou celkem 507 cestujících, přičemž se počítá s 245 místy k sezení. Chybět nebude 1. třída s 20 místy s větším rozestupem sedadel a zkrátka nepřijdou ani cyklisté. Vozidlo přepraví 30 jízdních kol v obou koncových vozech. Flirty mají dvoje dveře, jedny poslouží pro nástup a druhé pro výstup cestujících. Jednotky jsou nízkopodlažní a klimatizované a samozřejmostí je bezdrátové připojení wi-fi. Instalován bude rovněž moderní informační systém s aktuálními údaji o různých spojích. Příjemný cestovní komfort zajišťují světlé prostory a velkoryse řešené víceúčelové prostory, které umožňují naložit i dva invalidní vozíky a dva dětské kočárky.
Zvláštností Flirtů pro síť MoselLux je princip jednosměrnosti pro jízdní kola ve dvou koncových vozech, z nichž každý má dvoje dveře na každé straně. Místa jsou již zvenku snadno rozpoznatelná podle příslušného symbolu. Lidé tak mohou rychle nastoupit do vozidla u označených dveří a druhými vystoupit. Se sedmi dveřmi na každé straně vozidla umožňují vlaky pohodlné a bezpečné nastupování a vystupování a celkově tak zajišťují rychlou výměnu cestujících. 
„Jsme hrdí na to, že krátce po uzavření kontraktu na bateriové jednotky pro síť Falc budeme moci společnosti DB Regio dodat inovativní vozidla i pro síť MoselLux. Vozidla vzniknou v krátké době tak, aby mohly začít jezdit na linkách v prosinci 2024,“ řekl šéf pobočky Stadler Germany Jure Mikolčić.
Poukázal tak na nedávný úspěch Stadlera v regionální dopravě. Tím je zakázka z konce loňského roku na 44 dvouvozových jednotek Flirt Akku na bateriový pohon. Určeny jsou pro tratě ve spolkových zemích Porýní-Falc, Sársko a Bádensko-Württembersko. Dalších 14 bateriových jednotek pak výrobce v letech 2025 až 2026 dodá pro Meklenbursko – Přední Pomořansko. 
 


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 1

Další články této rubriky

DB rozšiřují nabídku dálkových i nočních spojůDB rozšiřují nabídku dálkových i nočních spojů

1.12.2022 - Německý dopravce Deutsche Bahn od nového jízdního řádu, který začne platit 11. prosince, rozšíří svou nabídku dálkových i nočních spojů. Výrazně se také díky otevření nové vysokorychlostní trati zkrátí jízdní doba mezi… »

PKP Intercity převzalo první dva Flirty od StadleraPKP Intercity převzalo první dva Flirty od Stadlera

2.11.2022 - Společnost PKP Intercity obdržela první dvě z celkem dvanácti elektrických jednotek typu Flirt vyrobených v závodě Stadler v polských Siedlcích. Zbývajících deset vlaků má být dodáno postupně do září 2023. Moderní vozidla… »

DB odhalily interiér nových ICE od TalgaDB odhalily interiér nových ICE od Talga

1.11.2022 - Zástupci Deutsche Bahn (DB) a španělského výrobce Talgo představili v Berlíně první vůz nového vlaku s označením ICE L. Jedná se o soupravu pro dálkové spoje s maximální rychlostí 230 km/h. DB si prvních 23 jednotek objednaly již… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika