Železničář / Zahraničí / Škoda Group dodá 30 elektrických vlaků do Uzbekistánu
Škoda Group dodá 30 elektrických vlaků do Uzbekistánu
25.11.2023 – autor: PETR SLONEK
Zástupci výrobce Škoda Group podepsali kontrakt s Uzbeckými státními drahami na dodávku 30 elektrických vlaků v hodnotě 320 milionů eur. Uzavřená dohoda představuje největší zakázku, kterou česká společnost v Uzbekistánu dosud získala. Podpisu smlouvy se v Plzni zúčastnil premiér Uzbekistánu Abdull Aripov a ministr doprav Ilkhom Makhkamov.
Škoda bude uzbeckým dráhám dodávat své širokorozchodné elektrické vlakové jednotky, které již vyrábí pro Lotyšsko a Estonsko. Škoda zahájí výrobu v průběhu příštího roku. Projekt je financován českými bankami s podporou pojišťovací exportní agentury EGAP.
„Skutečnost, že jsme byli vybráni jako dodavatel vlaků do Uzbekistánu, je i významným krokem k posílení mezinárodního partnerství. Vlaky pro Uzbekistán budou mít čtyři vozy a široký rozchod 1 520 mm. Hlavní část výroby se uskuteční v našem výrobním závodě v Ostravě a část montáže vozidel bude probíhat v Uzbekistánu,“ řekl President Region Central East ve Škoda Group Zdeněk Sváta.
Podle Aripova pořízení vlaků znamená revoluci na železnicích v Uzbekistánu a zlepší cestování cestujících v zemi. „Tato spolupráce je jen začátkem slibného partnerství. Jsme si vědomi velkého potenciálu, který má Škodovka v Uzbekistánu,“ dodal předseda vlády.
Nové jednotky budou tvořeny čtyřmi vozy s plně klimatizovaným interiérem. Cestující budou mít k dispozici wi-fi a pokročilý vnější a vnitřní kamerový systém zvýší bezpečnost. Samozřejmostí je částečně nízkopodlažní konstrukce. Výroba vlaků se odehraje ve výrobním závodě Škoda Group v Ostravě, který má bohaté zkušenosti s výrobou vlaků pro širokorozchodné tratě. Jednotky vyrazí na tratě v okolí velkých měst – Taškentu, Bucharu a Samarkandu.
Železniční síť v regionu je důležitou součástí transkaspické mezinárodní dopravní trasy, která je složitě propojená s rozšířenou transevropskou dopravní sítí. Takzvaný centrální koridor představuje poslední zbývající dopravní tepnu mezi Dálným východem a Evropskou unií.
Další články této rubriky
Stadler dodá 50 jednotek Flirt pro Varšavu a okolí
26.8.2024 - Polský regionální dopravce Koleje Mazowieckie a výrobce kolejových vozidel Stadler podepsaly rámcovou smlouvu na dodávku až 50 nízkopodlažních jednotek Flirt. Vyjedou na příměstské spoje v Mazovském vojvodství, kde zlepší… »
Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září
22.8.2024 - Plný provoz v Gotthardském úpatním tunelu by se měl obnovit na podzim. SBB předpokládají, že se pro osobní i nákladní vlaky otevře 2. září. Dokončeny byly všechny opravy této nejdelší železniční stavby na světě, nyní… »
Modernizace zastavila provoz na Riedbahn
12.8.2024 - Jízdu vlakem v Německu zkomplikovala jedna z největších výluk za posledních několik let. Deutsche Bahn 15. července zahájily kompletní rekonstrukci sedmdesát kilometrů dlouhého úseku trati z Frankfurtu nad Mohanem do Mannheimu zvaného… »