Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Siemens dodá 28 jednotek Mireo pro Bádensko-Württembersko

Siemens dodá 28 jednotek Mireo pro Bádensko-Württembersko

3.10.2023 – autor: PETR SLONEK

Společnost Siemens Mobility uspěla v zakázce na dodávku 28 třívozových elektrických regionálních trakčních jednotek Mireo pro Bádensko-Württembersko v rámci pilotního projektu Digitální železniční uzel Stuttgart (DKS). Jednotky budou kompletně vybavené technologiemi DSD, včetně moderního evropského zabezpečovacího systému ETCS a automatického řízení vlaků úrovně 2 (ATO GoA 2).

Siemens dodá 28 jednotek Mireo pro Bádensko-Württembersko

Trakční jednotky Mireo půjde využít i na strmých stoupáních a budou schváleny rovněž pro provoz v Rakousku. Rámcová smlouva, podepsaná se Státním institutem pro kolejová vozidla Bádenska-Württemberska (SFBW), fungujícím jako půjčovna kolejových vozidel, zahrnuje desetiletou smlouvu o údržbě s možností jejího prodloužení o dalších 20 let. Vozidla s 218 místy k sezení budou dodána od listopadu 2025 do dubna 2026. Zakázka má hodnotu přibližně 300 milionů eur.  
Jednotky vzniknou v síti závodů Siemens Mobility. Musí být uváděny do provozu na infrastruktuře nově budovaného digitálního uzlu Stuttgart, neboť na těchto tratích mohou jezdit pouze vozidla, která jsou vybavená speciálně fungujícími systémy ETCS.  
Všech 28 nízkopodlažních vlaků bude vybaveno zařízením DSD, včetně evropského vlakového zabezpečovacího systému (ATP v podobě ETCS) a palubních jednotek umožňujících automatizovaný provoz vlaků (ATO) úrovně GoA 2. Strojvedoucí zde řeší jen otvírání dveří a odjezd ze stanice.
Výrobce vybaví nová vozidla systémem kontroly integrity vlaku (TIMS) a poprvé v Německu systémem mobilní železniční digitální rádiové hlasové i datové komunikace budoucnosti (FRMCS). Toto digitální vybavení umožňuje přesnější plánování a úspornější provoz díky digitálně předvídanému rychlostnímu profilu a pokynům pro řízení jízdy vlaku.  
Nová vozidla Mireo budou zpočátku provozována v metropolitní oblasti Stuttgartu v rámci pilotního projektu DKS a poté využívána v celé spolkové zemi Bádensko-Württembersko a v sousedních státech, včetně Rakouska a Švýcarska. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Stadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicímStadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicím

27.3.2024 - Stadler dodá státním saúdskoarabským železnicím (SAR) minimálně 10 dieselelektrických jednotek z rodiny Next Generation. Součástí smlouvy, kterou společnost podepsala v únoru, je také desetiletá údržba vozidel a opce na… »

SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie

26.3.2024 - Švýcarské spolkové dráhy (SBB) potvrdily objednávku dalších pěti vysokorychlostních vlaků řady RABe 501 známých pod obchodních značkou Giruno s maximální rychlostí 250 km/h od firmy Stadler Rail. Chtějí tak podpořit… »

Na Slovensku vyjely patrové jednotky KISSNa Slovensku vyjely patrové jednotky KISS

24.3.2024 - Cestující na Slovensku začali v únoru využívat nové patrové elektrické jednotky KISS od společnosti Stadler Rail. Železniční společnost Slovensko (ZSSK) objednala v roce 2020 čtyři šestivozové vlaky za bezmála 77 milionů eur,… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika