Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Siemens dodá 28 jednotek Mireo pro Bádensko-Württembersko

Siemens dodá 28 jednotek Mireo pro Bádensko-Württembersko

3.10.2023 – autor: PETR SLONEK

Společnost Siemens Mobility uspěla v zakázce na dodávku 28 třívozových elektrických regionálních trakčních jednotek Mireo pro Bádensko-Württembersko v rámci pilotního projektu Digitální železniční uzel Stuttgart (DKS). Jednotky budou kompletně vybavené technologiemi DSD, včetně moderního evropského zabezpečovacího systému ETCS a automatického řízení vlaků úrovně 2 (ATO GoA 2).

Siemens dodá 28 jednotek Mireo pro Bádensko-Württembersko

Trakční jednotky Mireo půjde využít i na strmých stoupáních a budou schváleny rovněž pro provoz v Rakousku. Rámcová smlouva, podepsaná se Státním institutem pro kolejová vozidla Bádenska-Württemberska (SFBW), fungujícím jako půjčovna kolejových vozidel, zahrnuje desetiletou smlouvu o údržbě s možností jejího prodloužení o dalších 20 let. Vozidla s 218 místy k sezení budou dodána od listopadu 2025 do dubna 2026. Zakázka má hodnotu přibližně 300 milionů eur.  
Jednotky vzniknou v síti závodů Siemens Mobility. Musí být uváděny do provozu na infrastruktuře nově budovaného digitálního uzlu Stuttgart, neboť na těchto tratích mohou jezdit pouze vozidla, která jsou vybavená speciálně fungujícími systémy ETCS.  
Všech 28 nízkopodlažních vlaků bude vybaveno zařízením DSD, včetně evropského vlakového zabezpečovacího systému (ATP v podobě ETCS) a palubních jednotek umožňujících automatizovaný provoz vlaků (ATO) úrovně GoA 2. Strojvedoucí zde řeší jen otvírání dveří a odjezd ze stanice.
Výrobce vybaví nová vozidla systémem kontroly integrity vlaku (TIMS) a poprvé v Německu systémem mobilní železniční digitální rádiové hlasové i datové komunikace budoucnosti (FRMCS). Toto digitální vybavení umožňuje přesnější plánování a úspornější provoz díky digitálně předvídanému rychlostnímu profilu a pokynům pro řízení jízdy vlaku.  
Nová vozidla Mireo budou zpočátku provozována v metropolitní oblasti Stuttgartu v rámci pilotního projektu DKS a poté využívána v celé spolkové zemi Bádensko-Württembersko a v sousedních státech, včetně Rakouska a Švýcarska. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ZSSK hledá elektrické jednotky pro linku z Bratislavy do ŽilinyZSSK hledá elektrické jednotky pro linku z Bratislavy do Žiliny

27.2.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) v lednu vyhlásila veřejné zakázky na nákup dvou moderních elektrických jednotek pro linku Bratislava – Žilina s možností uplatnění opce na další dva kusy. Předpokládaná hodnota zakázky je… »

Slováci si pořídí nové lůžkové vozySlováci si pořídí nové lůžkové vozy

20.2.2025 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) hodlá pořídit 10 moderních lůžkových vozů s možností rozšíření o dalších 14 kusů. Součástí zakázky je i jejich kompletní desetiletý servis. Investice za více než 90 milionů eur by… »

Třetina dálkových spojů DB se loňský rok zpozdilaTřetina dálkových spojů DB se loňský rok zpozdila

13.2.2025 - Německé dráhy bojují se stále klesající přesností svých spojů. V loňském roce měl každý třetí vlak provozovaný společností Deutsche Bahn zpoždění. Přes 37 procent jich dorazilo se zdržením větším než 6 minut. Jedná se… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika