Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB

Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB

29.5.2024 – autor: PETR SLONEK

Cestující v Rakousku mohou od začátku dubna využívat na mezinárodní trase z Mnichova přes Brennerský průsmyk do italské Boloni novou generaci komfortních vlaků railjet ÖBB. Slavnostní premiéru měla jednotka v pátek 5. dubna na nádraží v Innsbrucku, kdy se v ní po Tyrolsku svezli představitelé rakouského dopravce a jeho partnerů včetně politiků. Do běžného provozu pak zamířila o tři dny později.

Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB

„Stále více lidí si pro svou cestu vybírá vlak. Tento pozitivní vývoj zohledňujeme s nárůstem moderních vozidel. Zejména trasa mezi Mnichovem a severní Itálií je velmi žádaná, a proto mě o to více těší, že můžeme našim cestujícím nabídnout více komfortu a prvotřídní zážitek z cestování. Nové railjety jsou vrcholem našeho rekordního investičního programu v hodnotě 6,1 miliardy eur do nových vlaků,“ prohlásil při úvodní jízdě generální ředitel ÖBB Andreas Matthä. 
Dva páry vlaků nyní spojují Mnichov, Innsbruck, Bolzano, Veronu a Bolognu. Všech osm souprav z první objednávky by mělo být dodáno ještě do podzimu letošního roku. ÖBB zároveň pokračují v modernizaci svého vozového parku dálkové dopravy a objedna­-
ly u společnosti Siemens Mobility dalších 
19 devítivozových railjetů nové generace v hodnotě 405 milionů eur. Do podzimu roku 2028 bude na kolejích jezdit celkem 27 těchto moderních vlaků. Jednotky z druhé dodávky budou později nasazeny i na jižní trasu. 
Vedení ÖBB railjety nové generace označuje za vlajkovou loď flotily dálkové dopravy. Nabízejí modernější a pohodlnější interiéry, a to především díky individuálně nastavitelným sedačkám, nechybí ani sklopné stolky a USB porty a zásuvky. V oddílech First Class a Business Class jsou použity pravé dřevo a kůže. Bezbariérové cestování zajišťuje nízkopodlažní provedení vozů. 
Devítivozový railjet, který je společným produktem ÖBB a DB, nabízí cestujícím celkem 532 míst k sezení, z toho 430 ve 2. třídě, 86 v 1. třídě, 16 v business třídě a dalších 12 míst v palubní restauraci. Vlaky dosahují maximální rychlosti 230 km/h. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

RS Lease rozšíří svou flotilu až o 65 lokomotiv Siemens VectronRS Lease rozšíří svou flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

27.11.2024 - Pronajímatel železničních vozidel na Slovensku Rolling Stock Lease podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vec­tron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 vozidel Vectron MS a opci na nákup… »

Nizozemsko čeká velká změna jízdních řádůNizozemsko čeká velká změna jízdních řádů

19.11.2024 - Nizozemské dráhy NS představily veřejnosti plánovaný jízdní řád pro rok 2025. Jde o největší změnu v železničním provozu v zemi za poslední roky. V nabídce přibude 1 600 vlaků týdně a na mnoha linkách se zavádí zkrácený… »

Deutsche Bahn chystají více ICE Sprinterů i přímých spojůDeutsche Bahn chystá více ICE Sprinterů i přímých spojů

12.11.2024 - Od nového jízdního řádu pro rok 2025 nabídnou Deutsche Bahn cestujícím více mezinárodních spojů. Dopravce zavede například spojení Mnichova a Amsterodamu prostřednictvím nové přímé linky. Navýší se také počet vlaků ICE… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika