Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB

Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB

29.5.2024 – autor: PETR SLONEK

Cestující v Rakousku mohou od začátku dubna využívat na mezinárodní trase z Mnichova přes Brennerský průsmyk do italské Boloni novou generaci komfortních vlaků railjet ÖBB. Slavnostní premiéru měla jednotka v pátek 5. dubna na nádraží v Innsbrucku, kdy se v ní po Tyrolsku svezli představitelé rakouského dopravce a jeho partnerů včetně politiků. Do běžného provozu pak zamířila o tři dny později.

Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB

„Stále více lidí si pro svou cestu vybírá vlak. Tento pozitivní vývoj zohledňujeme s nárůstem moderních vozidel. Zejména trasa mezi Mnichovem a severní Itálií je velmi žádaná, a proto mě o to více těší, že můžeme našim cestujícím nabídnout více komfortu a prvotřídní zážitek z cestování. Nové railjety jsou vrcholem našeho rekordního investičního programu v hodnotě 6,1 miliardy eur do nových vlaků,“ prohlásil při úvodní jízdě generální ředitel ÖBB Andreas Matthä. 
Dva páry vlaků nyní spojují Mnichov, Innsbruck, Bolzano, Veronu a Bolognu. Všech osm souprav z první objednávky by mělo být dodáno ještě do podzimu letošního roku. ÖBB zároveň pokračují v modernizaci svého vozového parku dálkové dopravy a objedna­-
ly u společnosti Siemens Mobility dalších 
19 devítivozových railjetů nové generace v hodnotě 405 milionů eur. Do podzimu roku 2028 bude na kolejích jezdit celkem 27 těchto moderních vlaků. Jednotky z druhé dodávky budou později nasazeny i na jižní trasu. 
Vedení ÖBB railjety nové generace označuje za vlajkovou loď flotily dálkové dopravy. Nabízejí modernější a pohodlnější interiéry, a to především díky individuálně nastavitelným sedačkám, nechybí ani sklopné stolky a USB porty a zásuvky. V oddílech First Class a Business Class jsou použity pravé dřevo a kůže. Bezbariérové cestování zajišťuje nízkopodlažní provedení vozů. 
Devítivozový railjet, který je společným produktem ÖBB a DB, nabízí cestujícím celkem 532 míst k sezení, z toho 430 ve 2. třídě, 86 v 1. třídě, 16 v business třídě a dalších 12 míst v palubní restauraci. Vlaky dosahují maximální rychlosti 230 km/h. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Mezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlakůMezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlaků

29.12.2024 - Italský dopravce Trenitalia, spadající do skupiny Gruppo FS Italiane, a Švýcarské federální dráhy (SBB) rozšiřují vzájemnou spolupráci a od roku 2026 cestujícím nabídnou mezi oběma státy nové přímé dálkové vlaky. Půjde… »

Vytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejnáVytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejná

18.12.2024 - Německo udělalo další důležitý krok při modernizaci železniční trati mezi Norimberkem a Bamberkem. Správce infrastruktury nedávno dokončil modernizaci úseku z Forchheimu do Eggolsheimu, který má nově čtyři koleje místo… »

Nový dvoupodlažní Cityjet ÖBB si odbyl premiéruDvoupodlažní Cityjet ÖBB si odbyl premiéru

11.12.2024 - Rakouský státní dopravce ÖBB představil v St. Pöltenu novou dvoupodlažní jednotku Stadler Kiss. Soupravy, nesoucí obchodní označení Cityjet, mají od roku 2026 zajistit větší kapacitu, komfort a dostupnost v regionální dopravě ve… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika