Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB

Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB

29.5.2024 – autor: PETR SLONEK

Cestující v Rakousku mohou od začátku dubna využívat na mezinárodní trase z Mnichova přes Brennerský průsmyk do italské Boloni novou generaci komfortních vlaků railjet ÖBB. Slavnostní premiéru měla jednotka v pátek 5. dubna na nádraží v Innsbrucku, kdy se v ní po Tyrolsku svezli představitelé rakouského dopravce a jeho partnerů včetně politiků. Do běžného provozu pak zamířila o tři dny později.

Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB

„Stále více lidí si pro svou cestu vybírá vlak. Tento pozitivní vývoj zohledňujeme s nárůstem moderních vozidel. Zejména trasa mezi Mnichovem a severní Itálií je velmi žádaná, a proto mě o to více těší, že můžeme našim cestujícím nabídnout více komfortu a prvotřídní zážitek z cestování. Nové railjety jsou vrcholem našeho rekordního investičního programu v hodnotě 6,1 miliardy eur do nových vlaků,“ prohlásil při úvodní jízdě generální ředitel ÖBB Andreas Matthä. 
Dva páry vlaků nyní spojují Mnichov, Innsbruck, Bolzano, Veronu a Bolognu. Všech osm souprav z první objednávky by mělo být dodáno ještě do podzimu letošního roku. ÖBB zároveň pokračují v modernizaci svého vozového parku dálkové dopravy a objedna­-
ly u společnosti Siemens Mobility dalších 
19 devítivozových railjetů nové generace v hodnotě 405 milionů eur. Do podzimu roku 2028 bude na kolejích jezdit celkem 27 těchto moderních vlaků. Jednotky z druhé dodávky budou později nasazeny i na jižní trasu. 
Vedení ÖBB railjety nové generace označuje za vlajkovou loď flotily dálkové dopravy. Nabízejí modernější a pohodlnější interiéry, a to především díky individuálně nastavitelným sedačkám, nechybí ani sklopné stolky a USB porty a zásuvky. V oddílech First Class a Business Class jsou použity pravé dřevo a kůže. Bezbariérové cestování zajišťuje nízkopodlažní provedení vozů. 
Devítivozový railjet, který je společným produktem ÖBB a DB, nabízí cestujícím celkem 532 míst k sezení, z toho 430 ve 2. třídě, 86 v 1. třídě, 16 v business třídě a dalších 12 míst v palubní restauraci. Vlaky dosahují maximální rychlosti 230 km/h. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

ZSSK má novou kolektivní smlouvu, mzdy díky ní výrazně porostouZSSK má novou kolektivní smlouvu, mzdy díky ní výrazně porostou

28.5.2024 - Vedení Železniční společnosti Slovensko (ZSSK) se zástupci třinácti odborových centrál podepsalo prodloužení kolektivní smlouvy na roky 2024 až 2028. Přinést má zvýšení mezd, lepší pracovní podmínky a spravedlivější… »

V Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus BV Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus B

24.5.2024 - Ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa začaly počátkem dubna v provozním souboru Ortenau vozit cestující čtyři zcela nové bateriové jednotky Mireo Plus B od výrobce Siemens Mobility. Jedná se o vůbec první… »

Talgo dodalo Renfe první rychlovlaky AvrilTalgo dodalo Renfe první rychlovlaky Avril

23.5.2024 - Výrobce kolejových vozidel Talgo dodal prvních deset z celkových třiceti vysokorychlostních jednotek Avril objednaných španělským státním dopravcem Renfe. Vlaky budou nasazeny na linkách do Galicie a Asturie, kde se mění rozchod.… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika