Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Práce na tunelu Semmering jsou v polovině

Práce na tunelu Semmering jsou v polovině

1.7.2020 – autor: JOSEF HOLEK Foto: ÖBB

Správce rakouské infrastruktury ÖBB-Infrastruktur ohlásil, že ražba úpatního tunelu u průsmyku Semmering je ve své polovině a staveniště jsou po ústupu pandemie koronaviru znovu otevřená. Budování sedmadvacet kilometrů dlouhého tunelu začalo už před osmi lety.

Práce na tunelu Semmering jsou v polovině

Až na rok 2027 je naplánováno ukončení stavby rakouského úpatního tunelu Semmering. Letos se stavbaři i přes komplikace spojené s pandemií koronaviru dostali do poloviny. Tunel jako takový se začal pod východními Alpami razit v roce 2014, o dva roky dříve byly zahájeny přípravné práce – výstavba obchvatů a složišť materiálu či inženýrských sítí.

„Po osmi letech výstavby jsme dosáhli poloviny stavebních prací. Tento milník představuje další kapitolu úspěchu nového jižního úseku,“ prohlásil Andreas Matthä, generální ředitel ÖBB-Holding AG. Pokud se sečtou všechny vstupy, šachty a spojovací tunely, bylo kvůli 27 km dlouhé stavbě vytvořeno 62 menších tubusů, na většinu stavenišť musely být přístupové tunely a šachty vystavěny předem. Teprve pak bylo možné začít kopat tunel jako takový.

Hygiena především

Tunel spojí města Gloggnitz v Dolním Rakousku a Mürzzuschlag ve Štýrsku. Na staveništi Fröschnitzgraben, tedy uprostřed tunelu, už řadu let pracují dva razicí stroje Carl a Ghega (obdoby naší Viktorie). Pod vrcholy Mitterotteru a Grasbergu už prorazily ve směru na Gloggnitz zhruba tři kilometry. Stejnou délku hlásí i další úsek, tentokrát ve směru na Mürzzuschlag. Kilometr a půl je vyražený i ze směru od Grautschenhofu u Mürzzuschlagu.

Úsek v Dolním Rakousku dosáhl obzvláště náročné oblasti z hlediska výstavby tunelů: v Gloggnitzu stavební firmy stabilizují tunelové roury, do nichž na jaře 2019 prosáklo množství vody. Dále tu dělníci připravují instalaci budoucího vnitřního opláštění formují budoucí portály anebo připravují rekonstrukce stanice Mürzzuschlag. Ta by měla být dokončena příští rok. V době, kdy v Evropě řádil koronavirus, byly stavební práce omezeny. Dodržována byla a nadále jsou přísná hygienická pravidla.

Ve tmě rychlostí 230 km/h

Úvodní ceremoniál projektu Semmering Base Tunnel New se odehrál před osmi lety. Tunel se začal stavět z pěti míst současně a tvoří jej dvě roury. Propojky jsou budovány vždy po pěti stech metrech. V budoucnu bude možné v tunelu jezdit rychlostí 230km/h. Projekt nahradí starou, ale slavnou dvaačtyřicet kilometrů dlouhou horskou dráhu Semmering, po které jezdí i railjety ČD z a do Štýrského Hradce. Loni společnost oznámila, že výstavba bude mít rok zpoždění, hotovo tedy bude v roce 2027.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 5

Další články této rubriky

RS Lease rozšíří svou flotilu až o 65 lokomotiv Siemens VectronRS Lease rozšíří svou flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

27.11.2024 - Pronajímatel železničních vozidel na Slovensku Rolling Stock Lease podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vec­tron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 vozidel Vectron MS a opci na nákup… »

Nizozemsko čeká velká změna jízdních řádůNizozemsko čeká velká změna jízdních řádů

19.11.2024 - Nizozemské dráhy NS představily veřejnosti plánovaný jízdní řád pro rok 2025. Jde o největší změnu v železničním provozu v zemi za poslední roky. V nabídce přibude 1 600 vlaků týdně a na mnoha linkách se zavádí zkrácený… »

Deutsche Bahn chystají více ICE Sprinterů i přímých spojůDeutsche Bahn chystá více ICE Sprinterů i přímých spojů

12.11.2024 - Od nového jízdního řádu pro rok 2025 nabídnou Deutsche Bahn cestujícím více mezinárodních spojů. Dopravce zavede například spojení Mnichova a Amsterodamu prostřednictvím nové přímé linky. Navýší se také počet vlaků ICE… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika