Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Po korutanské části Koralmbahn už jezdí vlaky

Po korutanské části Koralmbahn už jezdí vlaky

28.1.2024 – autor: PETR SLONEK

Po zhruba šestadvaceti letech výstavby Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začátkem prosince uvedly do běžného provozu s cestujícími první část dráhy Koralmbahn mezi stanicemi Klagenfurt a St. Paul im Lavanttal v Korutanech. Regionální vlaky zatím mohou projíždět po 50 kilometrech nové trati. Kompletně bude tato největší dopravní stavba v zemi hotová na konci roku 2025.

Po korutanské části Koralmbahn už jezdí vlaky

Po zhruba šestadvaceti letech výstavby Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začátkem prosince uvedly do běžného provozu s cestujícími první část dráhy Koralmbahn mezi stanicemi Klagenfurt a St. Paul im Lavanttal v Korutanech. Regionální vlaky zatím mohou projíždět po 50 kilometrech nové trati. Kompletně bude tato největší dopravní stavba v zemi hotová na konci roku 2025.
Nedávné otevření prvního úseku nové trati do Štýrského Hradce nicméně přinese pouze dílčí zlepšení v regionální dopravě. Významnější zrychlení provozu nastane až po dokončení celého projektu za dva roky.
Regionální vlaky z Klagenfurtu do St. Paul im Lavanttal nyní zvládnou jízdu za 26 minut, do Wolfsbergu pak za 44 minut. Doba jízdy se tak zkrátila o 35 minut. Po dobudování železnice do Štýrského Hradce včetně 33 kilometrů dlouhého Koralmského tunelu se cesta mezi hlavními městy spolkových zemí zmenší na pouhých 45 minut. Trať se staví na rychlost 250 kilometrů v hodině.
Železnice Koralmbahn mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem je součástí nové jižní trati, a tím i baltsko-jadranského koridoru a jednou z hlavních tras pro nákladní a osobní dopravu. Ze 130 kilometrů nové dráhy vede 50 km v tunelech, z toho 33 km v srdci trasy, v Koralmském tunelu. Jeho stavba i trati na štýrské straně jsou stále v plném proudu. Nová železnice bude mít více než 100 mostů a 23 stanic a zastávek.  
Kromě Koralmského tunelu pod horským masivem Koralpe, který je zároveň nejdelší v Rakousku a šestý nejdelší na světě a proražen byl v červnu 2020, se v Korutanech budují ještě tunely Grafensteintunnel, Lindtunnel, Kühnsdorftunnel, Peratschitzentunnel, Srejachtunnel, Untersammelsdorftunnel, Steintunnel a Granitztaltunnel.
Šéf ÖBB Andreas Matthä řekl, že spojení má velký význam i pro nákladní dopravu a korutanské hospodářství. „Jsou zde obrovské možnosti k podnikání. Cílem je přechod od nákladních automobilů k železnici.“ Pokud jde o osobní dopravu, ÖBB očekává, že se současná čísla zdvojnásobí. Náklady na tuto stavbu činí 5,4 miliardy eur.  
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Stadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicímStadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicím

27.3.2024 - Stadler dodá státním saúdskoarabským železnicím (SAR) minimálně 10 dieselelektrických jednotek z rodiny Next Generation. Součástí smlouvy, kterou společnost podepsala v únoru, je také desetiletá údržba vozidel a opce na… »

SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie

26.3.2024 - Švýcarské spolkové dráhy (SBB) potvrdily objednávku dalších pěti vysokorychlostních vlaků řady RABe 501 známých pod obchodních značkou Giruno s maximální rychlostí 250 km/h od firmy Stadler Rail. Chtějí tak podpořit… »

Na Slovensku vyjely patrové jednotky KISSNa Slovensku vyjely patrové jednotky KISS

24.3.2024 - Cestující na Slovensku začali v únoru využívat nové patrové elektrické jednotky KISS od společnosti Stadler Rail. Železniční společnost Slovensko (ZSSK) objednala v roce 2020 čtyři šestivozové vlaky za bezmála 77 milionů eur,… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika