Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / PKP Intercity zakoupí 300 nových vozů

PKP Intercity zakoupí 300 nových vozů

26.4.2024 – autor: PETR SLONEK

Polský státní dopravce PKP Intercity přidělil svůj historicky největší kontrakt společnosti H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych (FSP). Výrobce se sídlem v Poznani, který uspěl v soutěži vypsané v prosinci 2022, vyrobí 300 nových vagonů. Dodány mají být do roku 2028. Součástí smlouvy je opce na dalších 150 kusů.

PKP Intercity zakoupí 300 nových vozů

Hodnota zakázky bez opce představuje 4,2 miliardy polských zlotých, tedy asi 24,8 miliardy korun. V případě jejího využití se částka zvýší o dalších 2,1 miliardy PLN. Dalším uchazečem v tendru byl polský výrobce kolejových vozidel Newag. Podle PKP Intercity H Cegielski nabídl ve výběrovém řízení nejnižší cenu. „Uzavřeli jsme největší výběrové řízení v historii společnosti co do počtu vozidel. Díky této zakázce budeme mít v roce 2028 minimálně 300 vagonů různých typů v novém designu a nabídneme cestujícím nový standard. Motivujeme je k dalšímu využívání vlaků pro dálkové trasy,“ řekl člen představenstva PKP IC  Jarosław Oniszczuk. 
V rámci zakázky vznikne sedm typů vozidel, konkrétně osmatřicet vozů 1. třídy, jež budou částečně oddílové a velkoprostorové, 40 oddílových vozů 2. třídy, 80 velkoprostorových vozů 2. třídy, 38 oddílových vozů 2. třídy se sedadly pro osoby se zdravotním postižením, 40 velkoprostorových vozů s místy na přepravu jízdních kol, 38 jídelních vozů a 26 vozů pro noční vlaky. Pojedou maximální rychlostí 200 km/h. Samozřejmostí je wi-fi, individuální osvětlení, zásuvky pro napájení elektroniky, USB porty, klimatizace, informační systémy pro cestující, detekce požáru a kamerový systém. Schváleny budou pro provoz v Rakousku, Česku, Německu, Maďarsku, Litvě a na Slovensku. PKP hodlá vozy nasadit na spoje střední kategorie. Půjde o nový produkt PKP Intercity v dálkové dopravě včetně vlaků do zahraničí. Objeví na linkách Varšava – Poznaň – Berlín, Varšava – Poznaň – Štětín, Varšava – Katovice – Bohumín, Přemyšl – Krakov – Katovice – Vratislav – Berlín či Gdyně – Poznaň – Vratislav– Praha nebo Krakov/Vratislav – Bohumín. Propojí velké aglomerace, zastaví v menších centrech a pojedou i do zahraničí. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB

29.5.2024 - Cestující v Rakousku mohou od začátku dubna využívat na mezinárodní trase z Mnichova přes Brennerský průsmyk do italské Boloni novou generaci komfortních vlaků railjet ÖBB. Slavnostní premiéru měla jednotka v pátek 5. dubna na… »

ZSSK má novou kolektivní smlouvu, mzdy díky ní výrazně porostouZSSK má novou kolektivní smlouvu, mzdy díky ní výrazně porostou

28.5.2024 - Vedení Železniční společnosti Slovensko (ZSSK) se zástupci třinácti odborových centrál podepsalo prodloužení kolektivní smlouvy na roky 2024 až 2028. Přinést má zvýšení mezd, lepší pracovní podmínky a spravedlivější… »

V Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus BV Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus B

24.5.2024 - Ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa začaly počátkem dubna v provozním souboru Ortenau vozit cestující čtyři zcela nové bateriové jednotky Mireo Plus B od výrobce Siemens Mobility. Jedná se o vůbec první… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika