Železničář / Zahraničí / PKP Intercity pořídí 46 moderních lokomotiv pro vnitrostátní spoje
PKP Intercity pořídí 46 moderních lokomotiv pro vnitrostátní spoje
5.10.2023 – autor: PETR SLONEK
Společnost PKP Intercity pokračuje v modernizaci parku hnacích vozidel. Na začátku srpna vyhlásila výběrové řízení na nákup 46 elektrických lokomotiv pro vnitrostátní spoje. Podle předpokladů dopravce by se přejímka všech vozidel měla uskutečnit nejpozději do 26 měsíců od data uzavření smlouvy. Do provozu mají být nasazena v roce 2025.
Polský dopravce postupně zavádí strategii kolejových vozidel, která počítá s tím, že do roku 2030 budou všechna vozidla vlastněná společností PKP Intercity nová nebo alespoň modernizovaná. Prvním významným počinem je právě nákup 46 jednosystémových elektrických lokomotiv, které budou uzpůsobeny na rychlost 160 km/h a vybaveny bezpečnostním systémem ETCS úrovně 2 (L2). První stroje by měly vést vlaky na vnitrostátních trasách v roce 2025. Údržbu v prvním cyklu na základě objednávky zajistí výrobce vozidla za účasti zaměstnanců dopravce.
„Investice do moderních lokomotiv jsou nezbytné k dosažení našeho cíle, kterým je rychlá, přesná a ekologická železnice. Těchto šestačtyřicet nových vozidel výrazně posílí náš vozový park,“ říká člen představenstva PKP Intercity Jarosław Oniszczuk. Nové lokomotivy podle něj umožní spuštění dalších spojů i do měst, která byla v minulosti přehlížena. „Boj proti vyloučení dopravy je posláním, které budeme neustále sledovat,“ dodal.
PKP Intercity pracuje na modernizaci svého vozového parku dlouhodobě. Už v říjnu roku 2022 polský dopravce podepsal smlouvu se společností PESA Bydgoszcz na dodávku 16 nových dieselelektrických lokomotiv s maximální rychlostí 160 km/h v elektrické trakci a 120 km/h v dieselové trakci. Hrubá hodnota kontraktu činí 554,6 milionu zlotých. Letos v březnu uzavřel smlouvu se společností NEWAG na nákup 20 elektrických lokomotiv Griffin. Letos v červnu PKP Intercity rovněž uplatnila opci a rozhodla se rozšířit nákup deseti vícesystémových elektrických lokomotiv o dalších pět kusů. Hodnota objednávky u výrobce z Nowy Sącz tak vzrostla z 258,6 milionu zlotých na téměř 388 milionů zlotých.
Další články této rubriky
Rakušané prorazili první tubus tunelu Semmering
14.10.2024 - Rakušané slaví další milník ve stavbě 27,3 kilometru dlouhého úpatního železničního tunelu Semmering mezi Dolními Rakousy a Štýrskem. Stavbařům se v září podařilo kompletně prorazit první ze dvou tubusů u města Gloggnitz na… »
Na Slovensku vyjela poslední ze čtyř pořízených jednotek KISS
3.10.2024 - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) nasadila počátkem srpna do ostrého provozu čtvrtou jednotku KISS. Cestující začala vozit na trasách Bratislava – Nové Zámky a Bratislava – Trenčín. Jedná se o poslední z objednaných… »
DB prohloubily ztrátu, budou propouštět
30.9.2024 - Hospodaření německé společnosti Deutsche Bahn skončilo v první polovině letošního roku opět v červených číslech. Dopravce výrazně prohloubil ztrátu na 1,2 miliardy eur, v přepočtu asi 30,5 miliardy Kč, zatímco loni ve stejném… »