Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / PKP IC pořídí nové patrové soupravy

PKP IC pořídí nové patrové soupravy

31.8.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Z Varšavy do Lodže nebo z Katovic do Krakova by měly jezdit nové push-pull soupravy. Ty hodlá nakoupit polský státní dopravce PKP Intercity. Součástí soutěžního dialogu je i pořízení 45 vícesystémových lokomotiv a poskytování plného servisu. Představitelé PKP IC navíc nedávno prohlásili, že společnost se chce do roku 2030 stát prvním polským osobním dopravcem, jehož provoz bude pro klima neutrální.

PKP IC pořídí nové patrové soupravy

Osmatřicet sedmivozových patrových souprav a pětačtyřicet vícesystémových lokomotiv s rychlostí 200 km/h hodlá v následujících letech pořídit polský dopravce PKP Intercity. Nová technika by měla být nasazována hlavně na linky dálkové dopravy. PKP IC nyní formou soutěžního dialogu hledá dodavatele. Jde o jeden z největších projektů na nákup kolejových vozidel, který společnost hodlá uskutečnit v rámci aktualizovaného investičního programu. „Dvoupatrové vozy budou v našem vozovém parku novinkou a umožní nám efektivně obsluhovat cestující, kteří pravidelně jezdí mezi největšími polskými aglomeracemi a dojíždějí mimo jiné do práce nebo do školy. Připravujeme se na neustálý nárůst počtu zákazníků a takový vlak umožní pohodlnou přepravu několika stovek lidí současně. Technické možnosti vozidel budou přizpůsobeny modernizovaným železničním tratím, které dovolí cestování rychlostí až 200 km/h,“ uvedl Marek Chraniek, prezident správní rady PKP IC.

Rozhodnutí do konce roku

Producenti push-pullů i lokomotiv se mohou hlásit do 10. srpna, PKP IC by mělo vítěze tendru vybrat do konce roku. „Uskuteční se soutěžní dialog se smluvními partnery vyzvanými k účasti v řízení, kteří splňují podmínky. Potrvá tak dlouho, dokud nebude společnost schopna identifikovat řešení, která nejlépe vyhovují jejím potřebám. PKP Intercity je připravena okamžitě informovat zúčastněné dodavatele o jeho dokončení. Poté dopravce připraví specifikaci podmínek smlouvy a vyzve dodavatele, aby předložili nabídky. Dalším krokem je výběr nejvýhodnější nabídky a zadání zakázky na základě kritérií pro hodnocení nabídek,“ upřesnila mluvčí společnosti Katarzyna Grzduk. 

Vlaky mají přispívat k dalšímu rozvoji nabídky mezi aglomeracemi a rychlejšímu cestování mezi polskými městskými aglomeracemi. „Snažíme se zajistit, aby železnice uspokojovala potřeby všech skupin cestujících včetně osob se zdravotním postižením. Nové vlaky proto budou přizpůsobeny potřebám této skupiny cestujících,“ prohlásil Adam Laskowski, člen správní rady PKP IC. Prostor pro hendikepované by měl být v každém voze. 

Stovky miliard do techniky

PKP IC hodlá do roku 2030 investovat 19 miliard zlotých (v přepočtu 106,533 mld. korun) do moderních vozidel. Kromě nákupu patrových push-pullů a lokomotiv chce polský dopravce nakupovat a modernizovat i konvenční osobní vozy či elektrické jednotky. „Masivní investice povedou k dalšímu rozvoji železnic jakožto nejekologičtějších prostředků hromadné dopravy v souladu s předpoklady Evropské zelené dohody. Vozový park bude díky tomu poháněn novými elektrickými vozidly s výrazně nižšími emisemi CO2,“ sdělila mluvčí. Celá flotila by měla být zároveň do roku 2030 nová anebo výrazně modernizovaná. Nedávno PKP Intercity vypsala také soutěž na dodávku 63 vícesystémových lokomotiv s opcí na dalších 32.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Stadler dodá 50 jednotek Flirt pro Varšavu a okolíStadler dodá 50 jednotek Flirt pro Varšavu a okolí

26.8.2024 - Polský regionální dopravce Koleje Mazowieckie a výrobce kolejových vozidel Stadler podepsaly rámcovou smlouvu na dodávku až 50 nízkopodlažních jednotek Flirt. Vyjedou na příměstské spoje v Mazovském vojvodství, kde zlepší… »

Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku záříGotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září

22.8.2024 - Plný provoz v Gotthardském úpatním tunelu by se měl obnovit na podzim. SBB předpokládají, že se pro osobní i nákladní vlaky otevře 2. září. Dokončeny byly všechny opravy této nejdelší železniční stavby na světě, nyní… »

Modernizace zastavila provoz na RiedbahnModernizace zastavila provoz na Riedbahn

12.8.2024 - Jízdu vlakem v Německu zkomplikovala jedna z největších výluk za posledních několik let. Deutsche Bahn 15. července zahájily kompletní rekonstrukci sedmdesát kilometrů dlouhého úseku trati z Frankfurtu nad Mohanem do Mannheimu zvaného… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika