Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / ÖBB představily nové lehátkové vozy

ÖBB představily nové lehátkové vozy

2.12.2021 – autor: JOSEF HOLEK Foto: ÖBB

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) posilují v segmentu noční dálkové dopravy. Nedávno představily klasické osobní vozy řady Bmz přestavěné na multifunkční lehátkové tak, aby technicky i designově ladily s moderními Nightjety. Rekonstrukci zajišťuje společnost ÖBB Technische Services. První vagony vyjedou v prosinci na linku z Vídně do Bregenzu.

ÖBB představily nové lehátkové vozy

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) představily první lehátkový vůz, který vznikl přestavbou klasického vozu 2. třídy řady Bmz. Celkem Rakušané rekonstruují dvaadvacet vozů, které se v budoucnu objeví v soupravách Nightjet. ÖBB si od projektu slibují především zvýšení komfortu a rozsahu služeb pro cestující. Noční vlaky v režii ÖBB se rozjíždějí z Vídně do řady evropských metropolí. 
U nových vozů spolkové dráhy spoléhají na nové moderní materiály a designem vychází z interiéru nové generace Nightjetů. Ty by měly vyjet do dvou let. Modernizovaná lehátka řady Bbcmvz disponují oddíly pro čtyři osoby s pevnými lůžky, které svým vybavením výrazně zvyšují pohodlí při spaní a cestování. Dále nabízejí prostor pro uskladnění kočárků, tři místa pro kola a bezbariérový oddíl se dvěma lůžky a WC. V komfortní výbavě pak nechybí elektrické zásuvky, wi-fi, informační systém a kamerový systém. 

Vstříc zelené Evropě
První vozy budou v prosinci nasazeny na linku z Vídně do Bregenzu, postupně se však objeví i v dalších soupravách. Do léta 2022 má být dokončeno všech 22 vozů. 
 „Budoucností spojení na krátké a střední vzdálenosti jsou noční vlaky. Večer nastoupit ve Vídni a ráno se probudit v evropském hlavním městě je dobré pro klima a zároveň se jedná o pohodlný způsob cestování. Ti, kteří jezdí nočním vlakem, chrání naše prostředí během spánku, a proto jsou 51krát šetrnější ke klimatu než při cestování letadlem,“ zdůraznila Leonore Gewesslerová, ministryně dopravy a ochrany klimatu při představení prvního vozu v hale ÖBB Technische Services. 
„Cestování nočním vlakem je v celé Evropě stále oblíbenější. Není důležité pouze přidávat nové cílové destinace nočních spojů, ale je také nutné nabídnout moderní a pohodlné vlaky,“ doplnil generální ředitel ÖBB Andreas Matthä.
Na noční linky ÖBB je možné navázat i vlaky ČD. Tuzemský dopravce navíc provozuje dálkovou noční dopravu mezi Prahou a destinacemi v Polsku, Maďarsku, Švýcarsku a Slovensku.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Deutsche Bahn hlásí návrat cestujícíchDeutsche Bahn hlásí návrat cestujících

31.5.2023 - Skupina Deutsche Bahn (DB) se loni dostala zpět do černých čísel. Koncern se dokázal vyrovnat jak s důsledky pandemie COVID-19, tak s dopady války na Ukrajině a s tím související vysokou inflací. Zvýšil se provozní zisk německého… »

Italské železnice loni hospodařily se ziskemItalské železnice loni hospodařily se ziskem

29.5.2023 - Ferrovie dello Stato Italiane SpA (FS), tedy Italské státní dráhy, vykázaly za rok 2022 čistý zisk ve výši 202 milionů euro. Představuje to významné oživení v železniční dopravě oproti covidovým rokům, kdy se v zemi přistoupilo… »

Francie hodlá do železnic do roku 2040 investovat 100 miliard eurFrancie hodlá do železnic do roku 2040 investovat 100 miliard eur

3.5.2023 - Pro cestující je to skvělá zpráva. Francie se do roku 2040 chystá vynaložit celkem 100 miliard eur, tedy v přepočtu zhruba 2,4 bilionu Kč, na železniční dopravu. Investice souvisí se snahou země snížit svou uhlíkovou stopu. Plán… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika